رحیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور/ ایران کمترین بودجه دفاعی را در منطقه دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بودجه دفاعی و امنیتی سال ۹۷ نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی نداشته است.

اتونشر// ایران، کمترین بودجه دفاعی را در منطقه داردعلیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت بودجه دفاعی و امنیتی کشور در  سال ۹۷، اظهار کرد: بودجه بخش دفاعی و امنیتی کشور با توجه به ضوابط و مقررات نیرو‌های مسلح و نیروهای انتظامی تدوین شده اما نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی نداشته است.

وی با بیان اینکه نگاه ما تقویت بنیه دفاعی کشور است، ادامه داد: به دلیل اهمیت مواضع دفاعی، بودجه این حوزه  باید سهم قابل توجهی در بودجه عمومی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: حداقل ۵ درصد بودجه کشور باید به تقویت بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند که حوزه‌های مختلف اعم از حقوق و دستمزد صنایع دفاعی، صنایع دریایی و زیرساخت‌ها را شامل می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه کشور ما کمترین بودجه دفاعی را در منطقه دارد، گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای بخش دفاعی و امنیتی در سال  ۹۷ کافی نیست.

رحیمی درباره احتمال افزایش بودجه دفاعی در صحن علنی هم بیان کرد: نظرات و پیشنهادات نمایندگان در زمان بررسی لایحه بودجه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و امکان افزایش بودجه این حوزه هم وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار