رئیس سازمان نظام پرستاری مطرح کرد؛

مطالبات پرستاران نیاز به اختیار دارد نه پول

آدابی گفت:با تعامل خوبی که با وزارت بهداشت انجام شده، بسیاری از مشکلات پرستاری حل می‌شود، رفع عمده مطالبات ما نیاز به پول ندارد، نیاز به اختیار دارد.

رفع مطالبات پرستاری نیاز به پول ندارد،اختیار لازم استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: مطالبات پرستاران در جلسات خصوصی به وزیر بهداشت اعلام شده و اگر ما انتقادی نسبت به مسائل داریم، این کار در راستای استفاده بهینه از فرصت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دوره جدید تعاملات بین سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت بهتر شده است، افزود: مسائل و مشکلات پرستاران به خوبی به وسیله معاونت پرستاری وزارت بهداشت پیگیری می‌شود و به نظرم پرستاران یکی از سرمایه‌های اجتماعی کشور و قشر فرهیخته و دانشگاهی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه برخی پزشکان روحیه پرستار ستیزی دارند، اظهار کرد: من خطاب به برخی از پزشکان می‌گویم که اگر آنها ما را ترک کنند، ولی ما پرستاران به هیچ عنوان آنها را ترک نمی‌کنیم.

سرمایه اجتماعی سبب همگرایی ملت برای رسیدن به اهداف متعالی می‌شود

آدابی با اشاره به اینکه اگر قانون و عدالت وجود نداشته باشد، شرایط شخص مانند جنگل می‌شود، ادامه داد: قانون پرستاری در 10 سال گذشته تصویب ولی متاسفانه تا به امروز اجرایی نشده است و این مسئله سبب تضعیف حق پرستاری شده است، به طوریکه برخی افراد در کمیسیون بهداشت مجلس ظاهرا حق پرستاران را باور نکرده اند.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی سبب همگرایی ملت برای رسیدن به اهداف متعالی می‌شود، به طوریکه محیط زیست، عدالت، احترام به نوعی یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و به نظرم اگر در جامعه‌ای اعتماد وجود نداشته باشد، امید از بین می‌رود و با از بین رفتن عدالت جامعه از هم فرو می‌پاشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: ما باید اسلام را از خودمان شروع کنیم و قدر جمهوری اسلامی را که امنیت برقرار کرده است، به خوبی بدانیم.

وی یادآور شد: با تعامل خوبی که با وزارت بهداشت انجام شده بسیاری از کارها قابل حل است و من در جلسه‌ای به وزیر بهداشت گفتم بسیاری از کارها به بودجه نیازی ندارند بلکه باید به پرستاران اختیاراتی داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار