سخنگوی سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

۱۸۰۰ میلیارد تومان؛ هزینه داروی بیماران خاص/ تأمین داروی بیماران خاص در سال ۹۷ در انتظار تصمیم بهارستانی‌ها

جهانپور گفت: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه دارو‌های بیماران خاص به صورت یارانه یا تفاوت نرخ ارز از سوی سازمان غذا و دارو پرداخت شده است.

۱۸۰۰ میلیارد تومان؛ هزینه داروی بیماران خاص/ تأمین داروی بیماران خاص در سال ۹۷ در انتظار رای بهارستانی‌هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو  با اشاره به افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر قیمت دارو گفت: به منظور تنظیم قیمت دارو در بازار در سازمان غذا و دارو کمیته قیمت‌گذاری داریم که در صورت درخواست یک شرکت تولیدکننده دارو برای افزایش قیمت، بررسی‌های لازم انجام می‌دهد و در صورت استدلال درست از سوی شرکت قیمت دارو حداکثر تا میزان تورم تغییر می‌کند.

وی افزود: تاکنون یک هزار و 800 میلیارد تومان هزینه داروهای بیماران خاص به صورت یارانه یا تفاوت نرخ ارز از سوی سازمان غذا و دارو پرداخت شده است.

جهانپور عنوان کرد: در سازمان غذا و دارو افزایش یا کاهش قیمت دارو را به عنوان منطقی سازی قیمت در نظر می‌گیریم، زیرا در موارد زیادی منطقی سازی قیمت منجر به کاهش قیمت‌ها شده است، افزون بر این به شرکت‌های وارد کننده دارو اعلام کرده‌ایم که باید داروهای خود را سال آینده با کاهش 15 درصدی قیمت وارد کنند.

بدون افزایش ردیف بودجه بیماران خاص زنجیره تأمین آسیب می‌بیند

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در افزایش قیمت دارو نگرانی جدی وجود ندارد، البته با توجه به اینکه تعداد بیماران خاص افزایش پیدا کرده اما بودجه این بیماران افزایش نداشته است به طور حتم در سال آینده با چالش مواجه می‌شویم.

وی افزود: انتظار داریم مجلس افزایش بودجه بیماران خاص را در لایحه بودجه 97 لحاظ کنند تا وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر در تأمین داروهای بیماران خاص با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار