پدیده خشک شدن درختان در مازندران نگران‌کننده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر تعریف الگوی درس مصرف در استان، گفت: پدیده خشک شدن درختان در مازندران نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین علی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران امروز در همایش زیست محیطی صیانت از جنگل‌ها و مراتع شمال از خشک شدن اکثر تالاب‌های داخلی کشور خبر داد و اظهار داشت: اکنون در این استان با کاهش ۲۰ درصدی آب تالاب میانکاله مواجه هستیم.

وی بیان به اینکه متاسفانه از تیر ماه امسال مازندران شاهد خشک شدن درختان هستیم، افزود: با توجه به وضعیت موجود هنوز یاد نگرفتیم که با چه روشی از این مهم حفاظت کنیم.

ابراهیمی با اعلام اینکه محیط زیست با شعار درست نمی‌شود، افزود: این استان مگر چند جاده احتیاج دارد که با درخواست احداث جاده مواجه هستیم.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مازندران اضافه کرد: حال جنگل ما خوب نیست، و ما نیاز داریم تا برنامه محور باشیم، اما اکنون در برخی نقاط به اسم گردشگری شاهد تخریب جنگل‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ششدهه گذشته در این استان بیشتر از ۳.۵ میلیون هکتار جنگل وجود داشت، گفت: هم اکنون کمتر از دو میلیون هکتار جنگل در مازندران وجود دارد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه باید الگوی مصرف درست را طراحی و به انتقادات گوش کنیم، بیان کرد: اوایل دی ماه هوای شهرستان ساری سنجش شد و به طور لحظه‌ای غلظت گرد و غبار چهار برابر حد استاندارد بود که این مهم خطری برای استان است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه با برداشت بی رویه از کوه، هراز مانند خوزستان شد، افزود: تا چه زمانی می‌خواهیم به اسم اشتغال از کوه‌ها برداشت کنیم، دنیا دانایی محور شد و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های خوبی در مازندران فعال هستند که باید مطالبه‌گری کنند تا کاری کنیم پدیده طبیعی مخاطره جلوه نکند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ما مخالفتی بر توسعه نداریم و مدافع تولید و اشتغال هستیم، اما متاسفانه در اجرای یک پروژه ابتدا کلنگ پروژه‌ای را می‌زنیم سپس به لحاظ محیط زیستی بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/پ

طراحی الگوی مصرف درست برای حفظ منابع طبیعی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
هرچه زودتر باید مسئولان رسیدگی کنند