حمایت از ورزشکاران عاملی برای ایجاد انگیزه و کسب موفقیت های بیشتر

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان حمایت از ورزشکاران را عاملی برای ایجاد انگیزه و کسب موفقیت های بعدی آنان عنوان کرد و از معاون وزیر خواست در این مورد حامی ورزشکاران باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدتقی امیری خراسانی در پنجمین جلسه ی ستاد بازی هایی آسیایی و پارا آسیایی جاکارتا اندونزی 2018 که با حضور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت:  یکی از برنامه هایی که به همت دوستان در حوزه ی ورزش پیگیری شد، جلسه ی ستاد استانی بازی های آسیایی و پارآسیایی جاکارتای اندونزی بود که تا الان 4 جلسه ی آن در استان برگزارشده است.

وی به طرح توسعه ی ورزش قهرمانی استان در سال 93 اشاره کرد و افزود: در این راستا یک سند توسعه طراحی شد که ما تلاش کردیم در سال 96 یکسری اصلاحات و نکات تکمیلی با استفاده از توان کاربردی نیروهای اداره کل و موقعیتی که استان داشت در آن انجام دهیم.

امیری خراسانی با اعلام اینکه بر این اساس سه مرحله ی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت برای ورزش قهرمانی استان برنامه ریزی شد، تصریح کرد: برای مرحله ی بلند مدت، استعداد سنجی، استعدادیابی و المپیاد کرمانیان برای بازی های  2023 و 2034  با محوریت آموزش و پرورش برنامه ریزی شد.

وی یادآور شد: برنامه میان مدت در بحث استعدادپروری برای بازی های 2022 و 2026 با محوریت هیئت های ورزشی و باشگاه های کرمان در نظر گرفته شد.

امیری خراسانی تصریح کرد: در مرحله ی کوتاه مدت، قهرمان پروری برای بازی های 2018 در نظر گرفته شد که بر این اساس ستاد بازی های آسیایی به ریاست استاندار کرمان و حضور کمیته هایی تشکیل شد.

وی با اعلام اینکه برای بازی های 2014 تنها سه قهرمان از استان کرمان در رشته های دوومیدانی، هندبال و فوتبال حضور داشتند، یادآور شد: هدف ما افزایش تعداد ورزشکاران در بازی های 2018 است.

وی با اشاره به اینکه این پنجمین جلسه ی ستاد استانی بازی های آسیایی جاکارتا است، گفت: تاکنون دو جلسه ی ابتدایی در اداره کل،  سومین جلسه با حضور استاندار و چهارمین جلسه با حضور آقای داورزنی برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه تاکنون احتمال حضور 15 ورزشکار خانم و آقا برای بازی های آسیایی در رشته های دوچرخه سواری، کاراته، ووشو، تیراندازی به اهداف پروازی، ژیمناستیک هنری و ایروبیک، وزنه برداری، کریکت، راگبی و سپک تاکرا  و ... وجود دارد، گفت: ما همچنان در تلاش هستیم تا تعداد ورزشکاران بیشتری استعدادیابی شوند.

امیری خراسانی از احتمال حضور 25 ورزشکار در بازی های پاراآسیایی خبر داد و افزود: ما کارمان را انجام می دهیم، رایزنی ها صورت گرفته، تأمین اعتبارسختی های خودش را داشته که در حال انجام است اما مشکلی که وجود دارد این است گاهی 15یا 20 میلیارد در یک رشته ی ورزشی خرج می شود، آن هم رشته ای که می تواند پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورد اما متأسفانه در پذیرش ورزشکاران تعلل می شود.

وی پذیرش ورزشکاران مناطق محروم  و ورزشکاران جوان جدید را از خواسته های اصلی ورزشکاران عنوان و تصریح کرد: چند روز پیش، حرف و حدیث هایی مبنی بر اینکه برای بازی های پارااُلمپیک ورودی نمی گیرند و تصمیم دارند از قهرمانان قبلی استفاده کنند تا آنها مدال آوری داشته باشند عنوان شد، این در حالیست که باید از ورزشکاران جوان جدید استفاده کرد تا اینها وارد گود شوند و رکورد شکنی کنند.

امیری خراسانی کوچ کردن ورزشکاران را یکی دیگر از مشکلات امروز عنوان کرد و یادآور شد: با حمایت از این ورزشکاران می توان در آنها ایجاد انگیزه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و بانوان خواست: در صورت امکان از بانوان ورزشکار حمایت مالی شود.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد: با حمایت بیش از پیش مسئولان، شاهد حضور حداقل یک سوم از جمعیت فعلی ورزشکاران کرمان در بازی های جاکارتا باشیم.

انتهای پیام/ب

حمایت از ورزشکاران سبب ایجاد انگیزه در آنها می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.