عدم تمایل اروپایی‌ها برای بازگرداندن اتباع داعشی

یک تبعه آلمانی مغربی‌تبار در عراق به جرم پیوستن به داعش، به مجازات اعدام محکوم شده است و هیچ یک از کشور‌های اروپایی برای بازگرداندن او به کشورشان تمایلی نشان نمی‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک تبعه آلمانی مغربیتبار روز یکشنبه در عراق به جرم پیوستن به گروه تروریستی داعش، به مجازات اعدام محکوم شد اما هیچ یک از کشور‌های اروپایی برای بازگرداندن او به کشورشان تمایلی نشان نمی‌دهند.

منابع نزدیک به پرونده روز سه شنبه اعلام کردند صد‌ها تکفیری خارجی که بعد از شکست نظامی داعش (در عراق و سوریه) اسیر شده‌اند، در انتظار محاکمه خود پشت میله‌های زندان به سر می‌برند. در میان این تکفیری‌ها سه زن فرانسوی نیز به چشم می‌خورند که بعد از سقوط موصل در ماه ژوئیه به دست نیرو‌های عراقی اسیر شدند.

در ماه دسامبر یک سوئدی عراقی تبار به همراه ۳۷ نفر دیگر بعد محکوم شدن به تروریسم اعدام شد.

کشور‌های اروپایی که به دنبال موجی از حملات بی سابقه زخم‌های تروریسم را در گوشت و پوست خود احساس می‌کنند، به نظر می‌رسد چندان برای کمک به این تکفیری‌ها که افکار عمومی غرب آن‌ها را به منزله افراد خائن خطرناک تلقی می‌کند، چندان علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه اعلام کرده بود «تکفیری‌ها هرگز احساسی (به ما) نداشته‌اند من نمی‌دانم چرا ما باید نسب به آن‌ها احساس داشته باشیم».

وی با اشاره به احساسی که در کشور‌های اروپایی نسبت به اتباع این کشور‌ها که برای جنگ به سوریه رفته اند، وجود دارد، اعلام کرد «این اشخاص (..) آنچه را که در آنجا در جریان بود، می‌دانستند. وقتی آن‌ها به دست مقامات محلی می‌افتند باید برای محاکمه احتمالی به دست این مقامات محلی نیز آماده باشند».

در انگلیس و بلژیک نیز همین موضع سخت مشاهده می‌شود که مقامات این کشور‌ها اقدام به درخواست استرداد طارق جدوان، تکفیری بلژیکی را که همکاری با مقامات انگلیسی را در عوض استرداد وی پیشنهاد کرده بود، رد کردند.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک در ماه دسامبر اعلام کرده بود «مذاکره با چنین اشخاصی ممکن نیست. در جامعه ما برای این اشخاص جایی نیست».

انتهای پیام/

کشورهای اروپایی خواهان بازگرداندن اتباع خود از عراق و سوریه نیستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار