سی‌ان‌ان: حمله ترکیه به شمال سوریه به ایجاد تنش‌های مرزی منجر می‌شود

پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان در گزارشی به عواقبی که حملات نظامی غیرقانونی ترکیه به شمال سوریه در پی خواهد داشت، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه علیه شبه نظامیان، جبهه جدیدی را در تنش‌های 7 ساله سوریه به وجود می‌آورد. این اقدام ترکیه برای گروه تروریستی داعش که در حال نابودی بود فضایی را برای ادامه بقا ایجاد می‌کند.

ترکیه بارها هشدار داده است حتی اگر آمریکا با حمایت از «ی‌پ‌گ» قصد مبارزه با داعش را داشته باشد باز هم کنترل مرزهایش را از طرف سوریه و از طریق گروه «ی پ گ» تحمل نمی‌کند.

سی‌ان‌ان: حمله ترکیه به شمال روسیه به ایجاد تنش‌های مرزی منجر می‌شود

در ادامه این گزارش آمده است: مسئله اصلی این است که یکی از اعضای ناتو [ترکیه] در حال مبارزه با گروهی است که عضو دیگر ناتو [آمریکا] برای مبارزه با داعش آموزش داده و مسلح کرده است. از نظر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گروه «ی پ گ» از گروه جدایی طلب «پ ک ک» جدا نیست.

عملیات ترکیه که «عملیات شاخه زیتون» نام دارد روز شنبه با حملات هوایی این کشور به شمال سوریه آغاز شد. نیروهای ترکیه با کمک معارضان سوری روز یکشنبه وارد سوریه شدند. یکی از فرماندهان گروه‌های معارض که از حملات ترکیه حمایت کردند گفت 13 هزار نیرو در این حمله شرکت داشتند.

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت عملیات ترکیه منطقه «عفرین» در مجاورت استان ادلب را هدف قرار داده است. نیروهای ترکیه برای حفاظت از یکی از چهار منطقه‌ عاری از تنش -که روسیه مشخص کرده است- در ادلب مستقر شده‌اند؛ اما ترکیه از حضورش در این منطقه برای ایجاد جبهه جدیدی در مقابل شبه‌نظامی استفاده کرده است.

ارتش ترکیه اعلام کرد حملات مذکور، 45 موضع از جمله سربازخانه‌ها و انبارهای سلاح را نابود کرده‌اند. این در حالی است که «ی پ گ» اعلام کرد ترکیه دست‌کم 100 موضع را هدف قرار داده بودند. این گروه همچینین اعلام کرد مقاومت در مقابل اشغالگران، سرعت حملات زمینی را کاهش داده است.

«بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر ترکیه، اعلام کرد «ی پ گ» موشکی را از سوریه به شهر مرزی «ریحانلی» ترکیه شلیک کرده که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 30 نفر منجر شده است. به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «کیلیس» شهر مرزی ترکیه نیز روز یکشنبه با موشکی از سوریه هدف قرار گرفت.

سی‌ان‌ان: حمله اشغالگرانه ترکیه به شمال روسیه به ایجاد تنش‌های مرزی منجر می‌شود

راهنمای نقشه:

سبز: مناطق تحت کنترل دولت سوریه

نارنجی: نیروهای معارض

خاکستری: گروه تروریستی داعش

زرد: نیروهای کُرد

انتهای پیام/

گزارش سی‌ان‌ان از عملیات ترکیه در عفرین سوریه

برچسب ها: خاورمیانه ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
ترکیه خیلی دیگه شورشو درآورده انگار بازیه هرموقع دلش میخواد لشگرکشی وحمله میکنه
آخرین اخبار