مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مطرح کرد:

تلاش وزارت بهداشت برای ورود تجهیزات پزشکی داخلی به بازارهای جهانی

خبرنگار: جنیدیفراهم کردن زیرساخت‌ها در راستای کسب بازار دنیا برای فروش تولیدکننده‌های داخلیمسائلی گفت: وزارت بهداشت با فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کننده داخلی تجهیزات پزشکی در دنیا تلاش می‌کند.

رضا مسائلی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت توجه خاصی به تولیدات داخلی لوازم پزشکی دارد و وزارت بهداشت به عنوان متولی مقوله سلامت در کشور همه زیرساخت‌ها را در راستای رفع موانع  تولید داخلی تجهیزات پزشکی فراهم می‌کند.

کاهش قیمت تمام شده تجهیزات پزشکی با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان

وی ادامه داد: بر اساس قانون وزارت بهداشت،  تعادلی بین تولید و عرضه  تجهیزات برقرار می‌شود و این وزارت‌خانه حمایت ویژه‌ای از استارت‌آپ‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌ بنیان حوزه تجهیزات پزشکی دارد تا هزینه تمام شده محصولات کاهش پیدا کند.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: توجه به صادرات تجهیزات پزشکی ساخت داخل و بدست آوردن بازارهای منطقه از دیگر رویکردهای وزارت بهداشت است، به طوریکه این وزارت‌خانه تمام تلاش خود را برای حضور فعال شرکت‌های دانش بنیان در همه حوزه‌ها و به خصوص تجهیزات و ملزومات پزشکی دارد.

وی در خصوص جایگاه حاکمیت وزارت بهداشت در فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای شرکت‌های تولیدکننده داخلی اظهار کرد: وزارت بهداشت با توجه به جایگاه حاکمیتی خود در حوزه سلامت سعی در احراز کیفیت وفراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کننده داخلی تجهیزات پزشکی در دنیا دارد و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار