پزشکی قانونی اعلام کرد

جان باختن بیش از 12 هزار نفر در حوادث رانندگی در نه ماهه نخست امسال

پزشکی قانونی اعلام کرد:در نه ماهه امسال ۱۰ هزار و ۲۶ مرد و دو هزار و ۷۷۷ زن در حوادث رانندگی جان باختند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نه ماهه امسال ۱۰ هزار و ۲۶ مرد و دو هزار و ۷۷۷ زن در حوادث رانندگی جان باختند که بیشترین آن با هشت هزار و ۵۴۰ فوتی مربوط به جاده‌های برون شهری و سه هزار و ۳۹۸ مربوط به مسیر‌های درون شهری، ۸۴۰ فوتی در جاده‌های روستایی و ۲۵ نفر نیز در مسیر‌هایی نامعلوم است.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های فارس با یکهزار و ۱۷۳، تهران با ۹۵۲ و خراسان رضوی با ۹۳۳ بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۱۰، اردبیل با ۱۳۰ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۵ فوتی کمترین آمار تلفات تصادفات را داشته اند.

کاهش دو دهم درصدی مصدومان

در نه ماهه امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند کاهش دو دهم درصدی داشت.

در این مدت ۲۶۳ هزار و ۳۱۵ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۱۸۸ هزار و ۶۱۳ نفر از آنان مرد و ۷۴ هزار و ۷۰۲ نفر زن بودند.

رشد ۹ درصدی تلفات تصادفات در آذر ماه

 در آذرماه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد نه درصدی مواجه بود، در این مدت یک هزار و ۲۴۲ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که این آمار در مقایسه با آذر ماه سال گذشته که  یکهزار و ۱۳۹ نفر بود، نه درصد افزایش یافته است.

از کل تلفات آذر ماه ۹۶۱ نفر مرد و ۲۸۱ نفر زن بودند، آمار مصدومان حوادث رانندگی آذر ماه نیز ۲۵ هزار و ۹۰۳ نفر بود که در مقایسه با آذر سال قبل ۱.۸ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار