محکومیت هفت تن از طرفداران گروه‌های کُرد در فرانسه

دادگاهی در فرانسه هفت نفر از طرفداران دو گروه «پ ی د» و حزب کارگران کردستان را به اتهام حمله به کنسولگری ترکیه به حبس محکوم کرد.

محکومیت هفت تن از طرفداران گروه‌های کُرد در فرانسهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دادگاهی در فرانسه روز چهارشنبه هفت نفر از طرفداران دو گروه «پ ی د» و «پ ک ک» (حزب کارگران کردستان) را به اتهام حمله به کنسولگری ترکیه و نیروهای امنیتی در شهر مارسی در جنوب فرانسه به حبس محکوم کرد.

مقامات فرانسه روز یکشنبه گذشته هفت نفر از طرفداران دو گروه پ ی د و پ ک ک را در جریان تظاهرات اعتراض آمیز علیه عملیات نظامی «شاخه زیتون» ارتش ترکیه در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه بازداشت کردند.

دادستانی کل مارسی پیش‌تر روز چهارشنبه این هفت نفر را به دادگاه کیفری این شهر ارجاع داد. دادستانی کل مارسی این افراد را به توسل به خشونت، یورش به ساختمان کنسولگری ترکیه و نیروهای امنیتی مستقر در محل با استفاده از سنگ، چوپ و تیز بر در جریان تظاهرات روز یکشنبه گذشته متهم کرد.

دادگاه کیفری مارسی نیز مجازات حبس بین سه ماه تا یک سال را در حق این هفت نفر صادر کرد. عملیات شاخه زیتون روز چهارشنبه نیز برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت.

انتهای پیام/

فرانسه طرفداران پ ک ک را زندانی کرد

برچسب ها: فرانسه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار