دعوت بیش از 90 بانوی کرمانی به تیم های ملی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از دعوت بیش از 90 بانوی کرمانی به تیم های ملی طی سال 96 خبر داد و گفت: حدود 50 نفر از آنها در قالب تیم ملی در مسابقات برون مرزی شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی در مراسم افتتاحیه جشنواره مسابقات والیبال بانوان زرند که در سالن شهید شیرودی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در جوامع توسعه یافته ورزش به عنوان یک اصل به شمار می رود، اظهار داشت: در این جوامع، ورزش، نیاز خانواده ها و جامعه مطرح شده است و به عنوان یک شاخص اصلی معرفی می شود.

وی با تأکید بر اینکه نقش بی بدیل بانوان در تربیت نسل های آینده بر کسی پوشیده نیست، افزود: در صورتی که مادر از سلامت جسمی، روحی و نشاط برخورد دار باشد، قطعاً خانواده و فرزندانی سالم و در نتیجه جامعه ای سالم خواهیم داشت.

امیری خراسانی به جشنواره مسابقات والیبال بانوان زرند اشاره و تصریح کرد: امروز بیش از 400 بانوی ورزشکار زرندی برای نخستین بار، اولین و بزرگترین همایش ورزشی را در این شهرستان رقم می زنند.

وی یادآور شد: فعالیت های چشمگیر ورزشی باعث ارتقای ورزش همگانی و بویژه ورزش قهرمانی می شود.

امیری خراسانی، والیبال را یکی از فعال ترین رشته های ورزشی در سطح استان دانست و گفت: در خیلی از شهرستان ها فعالیت های چشمگیری در این رشته صورت گرفته و در زرند نیز به همت مسئولان این شهرستان، این  فعالیت قابل مشاهده است.

وی به درخشش های بانوان در عرصه ی ورزش اشاره کرد و افزود: در بحث ورزش بانوان در سال 96 نسبت به 95 مدال آوری های برون مرزی توسط بانوان استان کرمان 2.5 برابر شده است.

امیری خراسانی تصریح کرد: در سال 96 بیش از 90 دعوت شده به تیم های ملی داشته ایم که در حدود 50 نفر از آنها در قالب تیم ملی در مسابقات برون مرزی شرکت کرده اند و این نشان دهنده ی پتانسیل بالای بانوان است.

وی یادآور شد: اگر به خود تیم ملی والیبال بانوان نیز نگاهی بیندازیم، می بینیم در کادر فنی و بازیکنان، نمایندگانی از استان کرمان داریم و این افتخاری برای دیار کریمان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: تمام تلاش خود را بکارمی بریم تا در تمام رشته ها نمایندگان بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ورزش کرمان در خارج از مرزها بیشتر به دلیل مقام آوری بانوان دیار کریمان شناخته شده است، ابراز امیدواری کرد: این بانوان همچون سال های گذشته بیشترین مدال آوری ها را در مسابقات برون مرزی به ویژه در بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی داشته باشند.

  انتهای پیام/ب

افتتاحیه جشنواره مسابقات والیبال بانوان در شهرستان زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار