تجلیل از صادرکنندگان برتر کرمان

همایش تجلیل از۲۰صادرکننده نمونه و۵صادرکننده قابل تقدیر استان کرمان امروز برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، استاندار کرمان ،صادرکنندگان استان را مجاهدین اقتصادی دانست وگفت : ارکان حکومت هنوز چالش جدی اقتصاد و معیشت مردم را باور نکردند و تکیه بر بخش خصوصی به صورت واقعی اجرایی نشده است.
وی بیان کرد: اتاق بازرگانی، متولی امور توسعه و اقتصاد می باشد که تاکنون نتوانسته بستر مناسب و خوبی را برای بخش خصوصی فراهم آورد.
وی در ادامه سیاست های ناپیدار اقتصادی در سطح کلان و خرد را بستر ناکارآمدی اقتصادی دانست و افزود: شبکه اداری کشور، توان توسعه اقتصادی را ندارد و نمی توان امر توسعه و پیشرفت اقتصادی را به بخش دولتی و فرماندار مناطق سپرد.
رزم حسینی  بخش خصوصی را در بخش پیشرفت اقتصادی و توسعه مناطق دوراتاده و بسیار موثر دانست و بیان کرد: ما واگذاری امر پیشرفت شهرستان منوجان به یک شرکت توسعه گرا، ضمینه اشتغال در خانه ها فراهم شده و میزان بیکاری در این شهرستان به میزان چشم گیری کاهش پیدا کرده است .
 رزم حسینی با اشاره به مدل اقتصادی استان کرمان گفت: با نحوه اداری فعلی کشور نمی توان به جایی رسید و پیشنهاد داد تا هر کدام از شرکت ها مسئولیت اجتماعی و توسعه یک منطقه و شهرستان را به عهده بگیرند.
ایشان در ادامه افزود: با واگذاری امر توسعه منطقه قلعه گنج به شرکت های خصوصی، میزان بیکاری این منطقه از 7/2درصد به 7/2 درصد رسیده است.
وی بیان کرد: در استان کرمان از زمان انقلاب اسلامی تا دولت یازدهم میزان متوسط ایجاد شغل 23 هزارو 803 نفر بوده، که امروزه متوسط میزان شغل در کرمان به 45 هزارو 450 نفر می باشد که 6000نفر از این تعداد مربوط به منطقه قلعه گنج می باشد..
 رزم حسینی قیاس اقتصاد کشور با زمان قبل از انقلاب را نادرست دانست و افزود: نیم قرن از زمان انقلاب می گذرد و اقتصاد کشور می بایست با کشور های همجوار و دولت های شرق آسیا مقایسه شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان میزان کل صادرات کشور را ناچیز دانست و افزود: از 44 میلیارد دلار صادرات کل کشور، 24 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات پتروشیمی و فرآورده های نفتی می باشد.
وی در ادامه بیان کرد: 30 درصد از میزان استخراج معادن کشور در استان کرمان می باشد، اما 6/99درصد از تولید ناخالص ملی در قسمت معادن مربوط به 6 شرکت بزرگ کشور می باشد و فعالین کرمانی در حوزه معدنی تنها 4/0درصد از تولید ناخالص ملی را تأمین کرده اند.
وی بخش معدن و کشاورزی استان را دچار چالش دانست و افزود: قانون کشور در عمل نتوانسته، مشکلی را رفع کند و بخش صادراتی استان کرمان به خصوص در بخش معدن و کشاورزی نیازمند توجه ویژه ای می باشد.
وی در ادامه پیشنهاد ایجاد هلدینگ صادراتی به منظور تقویت و حمایت از صادر کنندگان و ایجاد قوانین ایالتی و منطقه ای به منطور بهبود روند اجرایی قانون کشور به جهت کمک به صادرات کشور را داشتند.
وی تأکید کرد: اگر هلدینگ صادراتی تقویت نشود تا چند سال آینده اقتصاد کشور دچار مشکل خواهد شد.
رئیس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس صادرات را یکی از پایه ها و اصول اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: یکی از راه های اشتغال پایدار، بحث توسعه بازار های خارجی برای کمک به تولید و اشتغال پایدار می باشد.
وی در ادامه افزود: از سه منظر، هزینه تولید، آثار تورم، مبانی و مشوق های صادراتی و تعرفه های صادراتی می بایست به صادرات نگاه کرد و قوانین مملکتی و کشوری می بایست در جهت حمایت صادرکنندگان باشد.
نماینده اصفهان و قوامی نماینده اسفراین که به عنوان میهمان در همایش بزرگ از صادرات شرکت داشتند نیز به تحمیل مالیات بر ارزش افزوده بر تولیدکنندگان اشاره داشته و خواستار اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به شکل مناسب شدند.
قوامی، در ادامه افزود: 67 درصد از میزان بار مالیاتی کشور بر دوش تولیدکنندگان بوده و تنها موجبات تضعیف تجارت و صادرات کشور را فراهم آورده است.
این مراسم که از ساعت 8و30دقیقه صبح روز پنج شنبه 5 بهمن ماه به مناسبات بزرگداشت صادرکنندگان برتر استان کرمان تشکیل شده بود، در نهایت در ساعت 11و30 تجلیلی از 20 صادرکننده برتر و 5 نفر صادرکننده ویژه استان کرمان صورت پذیرفت و لوح یادبودی به این عزیزان اهدا گشت.
رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش با بیان اینکه بایستی در صادرات هدف را تعیین کنیم افزود:سهم ایران اکنون در صادرات 2و 4 دهم از میزان صادرات دردنیاست که اکنون ارزش هرتن صادرات 341دلار و ارزش هر تن واردات 1308دلار است.
شافعی افزود:ظرفیت سازی برای توسعه صادرات مهمترین اصل در این بخش است که برای بستر سازی و افزایش میزان صادرات باید مورد توجه است .شافعی افزود:برایصادرات بهتر و افزایش میزان سهم در دنیا تعامل ،بازاریابی ،نیاز سنجی و تقاضای مشتریان را باید مد نظر قرار داد تا بتوان در مورد توسعه آن برنامه ریزی کرد .
رئیس سازمان توسعه تجارت کشور هم در این همایش ضمن اشاره به تولید ،فضای کسب و کار و بنگاه های اقتصادی گفت:این سه اصل سبب توسعه صادرات هستند و باید به آن توجه ویژه شود.
خسرو تاج افزود:چگونگی ظرفیت سازی برای توسعه این بخش یکی از مهمترین اصول فعلی در صادرات است.
در این همایش از۲۰صادرکننده نمونه و۵صادرکننده قابل تقدیر استان کرمان تجلیل شد .
یکی از ابتکارات اتاق بازرگانی استان در این همایش نصب تایمر زمان برای سخنرانان بود که علارغم تعیین زمان هیچ یک از سخنرانان به جز طیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان به این موضوع توجه نکرد و هر کدام ا زسخنرانان 3 مرتبه آلارم اخطار هدررفت زمان را دریافت کرد.
انتهای پیام/ی

تجلیل از 20 صادرکنند برتر استان کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار