صدیقی خبر داد؛

شیب نزولی تعداد دانشجویان در دانشگاه‌های کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از کاهش کمی دانشجویان دانشگاه‌های کشور طی یک سال اخیر خبر داد.

کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم اظهار کرد: ساخت خوابگاه از محل اعتبارات دولتی در برنامه پنجم توسعه کشور متوقف شده بود اما در برنامه ششم توجه خاصی به این بخش شده است.

وی با بیان اینکه از محل منابع بانکی ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در سال ۹۷ پیش بینی شده است، ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی باید از ظرفیتهای خیرین و تسهیلات بانکی برای توسعه خوابگاه دانشجویی استفاده شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر کاهش دغدغه دانشجویان نسبت به تامین خوابگاه تصریح کرد: دانشجویی که دغدغه در این بخش را داشته باشد، در تحصیلات خود موفق نخواهد بود و نخواهد توانست با آسایش خاطر به تحصیل خود بپردازد.

توسعه غیر هدفمند آموزش عالی در سال های گذشته

صدیقی عنوان کرد: تعداد دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور از چهار میلیون و 800 هزار نفر در سال تحصیلی گذشته به چهار میلیون و 70 هزار نفر در سال جاری کاهش پیدا کرده است بنابراین باید در کنار این شیب کاهشی دانشجویان، متناسب با نیازهای جامعه توسعه کیفی فعالیت های مراکز رشد دانشگاهی محور اصلی اقدامات مسئولان و دست اندرکاران این بخش قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر از خروجی دانشگاه یعنی دانشجو، مردم راضی نباشند؛ کار کیفیت نداشته است و باید توجه جدی به مراکز رشد و پژوهش داشته باشیم؛ البته از این نکته نباید غافل شد که دانشجویی که در هزینه های خود دچار مشکل باشد و به روح و روان او توجه نشود نمی تواند یک محصول باکیفیت برای دانشگاه باشد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بیان کرد: توسعه غیر هدفمند آموزش عالی در سال های گذشته موجب برخی ظرفیت های خالی در این بخش شده که باید با آینده نگری و توجه به آمایش سرزمینی به صورت کیفی به رشد این بخش توجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار