فعالان حقوق‌بشر:

وضعیت حقوق‌بشر بحرین در مسیر خطرناکی قرار گرفته است

فعالان حقوق‌بشری اعلام کردند به سبب تضعیف فشار بین‌المللی بر رژیم آل خلیفه، وضعیت حقوق‌بشر در بحرین در یک‌سال گذشته وخیم شده است.

وضعیت حقوق‌بشر بحرین در مسیر خطرناکی قرار گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فعالان حقوق بشری روز پنج شنبه در گزارشی اعلام کردند به دلیل تضعیف فشار بین المللی بر رژیم آل خلیفه بحرین، وضعیت حقوق بشر در این کشور در طول سال گذشته وخیم شده است.

برایان دولی از گروه «ابتدا حقوق بشر» (Human Rights First) گفت: «با بازداشت 37 نفر در روز گذشته بحرین اکنون به مسیری جدید و بسیار خطرناک کشیده شده است». وی با اشاره به اینکه کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس، باید انتقادات خود را علیه بحرین افزایش دهند، گفت: «سطح ضعیف خویشتنداری که در گذشته وجود داشت، اکنون به کلی از بین رفته است».

از شروع اعتراضات مردمی ۲۰۱۱ در کشور بحرین علیه رژیم آل خلیفه، که رژیم سنی آن بر جمعیت اکثریت شیعه حکومت می‌کند، سخت گیری‌ها بر فعالان مخالف افزایش یافته است. مقامات این رژیم با از بین بردن فعالیت‌های احزاب سیاسی مخالف، گذرنامه‌های مخالفان را باطل و برخی نظامیان را بازداشت کرده اند. طبق گفته فعالان حقوق بشری، بسیاری از بازداشت‌ها با دلایل سیاسی صورت گرفته و نقض حقوق بشر محسوب می‌شود.

فعالان حقوق بشر روز پنجشنبه طی یک کنفرانس خبری در لبنان گفتند در حالیکه ۱۹ نفر اکنون در انتظار اعدام هستند، شرایط در بحرین بدتر شده است. همچنین گزارش‌های مربوط به شکنجه در طول بازداشت و برگزاری دادگاه‌های نظامی برای غیرنظامیان بدست آمده است. در ژانویه سال ۲۰۱۷، بحرین سه شیعه را اعدام کرد.

بحرین قرار است تا در سال ۲۰۱۸، انتخابات پارلمانی برگزار کند.

فعالان حقوق بشری همچنین تاکید کرده اند از انتشار اطلاعات جدید وضعیت سلامتی نبیل رجب، فعال برجسته حقوق بشری که در بحرین بازداشت شده است، نگران هستند. آن‌ها برای فراهم شدن خدمات پزشکی مناسب برای رجب درخواست داده اند.

دیمیتریس کریستوپولوس، رئیس سازمان حقوق بشری FIDH، ضمن درخواست برای آزادی رجب گفت: «اخیرا، نشانه‌های نگران کننده درباره شرایط بازداشت او، چند برابر شده است».

نبیل رجب یکی از فعالان برجسته حقوق بشر بحرین است که ماه ژوئیه به علت مصاحبه‌های تلویزیونی در انتقاد از رژیم آل خلیفه به دو سال زندان محکوم شد.

 

انتهای پیام/

ابراز نگرانی فعالان حقوق‌بشر درباره سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه

برچسب ها: خاورمیانه ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار