درگیری معترضان بحرینی و نظامیان آل خلیفه در پی احکام ناعادلانه دادگاه نظامی

اعتراضات به حکم دادگاه نظامی رژیم آل خلیفه برای اعدام شش شهروند بحرینی با دخالت نظامیان این رژیم به خشونت کشیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، بحرینی‌ها در پی حکم دادگاه نظامی رژیم آل خلیفه برای اعدام شش شهروند بحرینی به خیابان‌ها آمدند و بین تظاهرکنندگان و نظامیان رژیم آل خلیفه درگیری به وجود آمد.

جمعیت الوفاق - گروه مخالف حکومت بحرین - محاکمه‌ها را رد و اعلام کرد این محاکمه‌ها سیاسی است.

گزارشگر المنار گفت: حکومت بحرین برای خاموش کردن حرکت مردمی به دادگاه‌های نظامی متوسل شده است، اما ملت به شیوه خودش با این محاکمه‌ها اعلام مخالفت کرد. تظاهرات مسالمت آمیزی در هفده منطقه به ویژه در ستره و سنابس و الدیه و نویدرات برگزار شد و بین تظاهرکنندگان و نظامیان آل خلیفه درگیری به وجود آمد.

شرکت کنندگان در تظاهرات عکس‌های فرزندان خود را که محاکمه می‌شوند در دست داشتند. این محاکمه‌ها فاقد حداقل شاخصه‌های عدالت است و هدفش بهره برداری سیاسی است.

باقر درویش رئیس مجمع حقوق بشر بحرین گفت: «گویا شاکی اول این مسئله یعنی فرمانده کل نیرو‌های دفاع بحرین می‌خواهد حکم نهایی دیوان عالی یعنی اعدام را روی میز پادشاه بگذارد و تأییدیه آن را بگیرد و این موضوع را به ابزار باج خواهی و فشار سیاسی تبدیل کند. محاکمه‌های غیرعادلانه نیز بر شکنجه‌ها مبتنی است.»

جمعیت الوفاق تأکید کرد محاکمه‌های نظامی باطل است و با حکم‌های اعدام شش شهروند مخالفت و اعلام کرده است حقوق حداقلی انسانی و قانونی در این محاکمه‌ها رعایت نشده است.

جمعیت الوفاق فاش کرد خانواده‌های محکومین و وکلایشان در صورتی که از تخلفات صورت گرفته در این پرونده صحبتی به میان آورند زندانی و شکنجه خواهند شد.

 

انتهای پیام/

درگیری تظاهرکنندگان و نظامیان آل خلیفه

 
برچسب ها: خاورمیانه ، بحرین ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار