رژیم آل‌خلیفه، جوانان بحرینی محکوم به اعدام را از داشتن ارتباط با خانواده‌هایشان منع کرد

خانواده‌های جوانان بحرینی محکوم به اعدام پس از زمان صدور حکم تاکنون نسبت به سرنوشت و وضعیت آنان در بی‌خبری به سر می‌برند.

رژیم آل‌خلیفه، جوانان بحرینی محکوم به اعدام را از داشتن ارتباط با خانواده‌هایشان منع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: خانواده های جوانانی که به حکم دادگاه نظامی بحرین به اعدام محکوم شده اند درباره وضعیت آنان در ترس و وحشت بسر می برند که این نگرانی ها، ناشی از پنهان شدن، بی خبری و قطع هرگونه ارتباط با آنان پس از صدور حکم اعدام است.

الوفاق تاکید کرد: محکومان به اعدام و متهمان دیگر این پرونده از سرنوشت خود و آنچه در انتظار آنان است هیچ گونه اطلاعی ندارند و خانواده‌های آنان نیز پس از زمان صدور حکم تاکنون نسبت به سرنوشت و وضعیت آنان در بی خبری به سر می برند.

الوفاق این اقدامات نظام را انتقام جویانه، غیرقانونی و ناعادلانه خواند. بعد از صدور حکم توسط دادگاه نظامی تاکنون به محکومان اجازه برقراری تماس تلفنی و یا ملاقات با خانواده هایشان داده نشده و همچنین مکان بازداشت آنان مشخص نیست و هیچ طرف و نهاد رسمی برای پیگیری وضعیت آنان وجود ندارد. مجموعه این اقدامات باعث ایجاد جوی از ابهام و رعب شده است.

الوفاق افزود: مشاهدات ثابت می کند که این قضیه کلا بی پایه و اساس است و هیچ گونه انطباقی با ساده ترین اصول عدالت ندارد چرا که اطلاعات و داده های آن در طول مدت بیش از 12 ماه زیر شکنجه های شدید فیزیکی، روحی و معنوی بدست آمده است که در طول این مدت، این افراد تحت شکنجه، در حبس انفرادی، با چشمان بسته و تجاوزات گوناگون شدید و مستمر مواجه بوده اند.

الوفاق تاکید کرد این حکم ها غیرعادلانه و غیرمنصفانه بوده و این قضیه کلا فاقد مصداقیت و ثقه است، قاضی در این قضیه خود طرف دعوی است و این قضیه فاقد مهمترین شاخصه های محاکمه‌‌ی عادلانه ست.

در بیانیه جمعیت الوفاق آمده است: حکم های اعدام چه از منظر قانونی، اسلامی و چه انسانی خطری بزرگ محسوب می شود چرا که غفلت از آنها باعث تعدی و تجاوز به دین و ارزش ها و قتل وخونریزی است، همچنین صدور این حکم ها بر اساس روایت های منقول و پیوندهای ضعیف و بدون وجود هرگونه ادله و حتی هر گونه نیتی که این اتهامات را ثابت کند، پذیرفتنی نیست.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار