اعلام برنامه‌های روز جهانی تالاب‌ها در فارس

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس برنامه‌های روز جهانی تالاب‌ها در استان را اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اینکه ۱۳ بهمن روز جهانی تالاب‌ها نامگذاری شده است، گفت: شعار امسال روز جهانی تالاب " تالاب‌ها برای آینده شهری پایدار " است و به همین مناسبت برنامه‌هایی برای بازدید از این تالاب‌ها آماده شده است.

وی افزود: امروز بازدید از روستای خنجشت در حاشیه تالاب کافتر، و روستای ایازآباد، حاشیه تالاب پریشان با حضور دوستداران محیط زیست برگزار می‌شود.

محمودی بیان کرد: ساعت ۹ صبح سه شنبه ۱۰ بهمن بازدید عمومی از روستای قشم قاوی در حاشیه تالاب بختگان خواهیم داشت و جمعه ۱۳ بهمن هم برنامه بازدید از تالاب مهارلو برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را افزایش آگاهی عمومی، حساس سازی و تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی در خصوص اهمیت، حفاظت و بهره برداری خردمندانه از تالاب‌ها اعلام کرد.

محمودی اظهار کرد: از مهمترین دلایل از بین رفتن تالاب‌ها، کاهش میزان بارش و افزایش تبخیر، فعالیت‌های عمرانی بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی از جمله احداث سدها، کشاورزی ناپایدار واستفاده بی رویه آب در آبیاریاست.

وی گفت: مدیریت یکپارچه منابع آب استان، تخصیص حقابه محیط زیستی تالاب‌ها از رودخانه‌های بالا دست، جلو گیری از حفر چاه‌های جدید و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز، مدیریت برداشت آب از چاه‌های دارای مجوز با نصب کنتور‌های هوشمند، تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری از مهمترین برنامه‌های است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

دریاچه بختگان، طشک، پریشان، کافتر، ارژن و مهارلو از مهم‌ترین تالاب‌های استان فارس است که اکنون خشک و پهنه‌های آن به کانون طوفان و تولید ریزگرد تبدیل شده است.
انتهای پیام/ر

اعلام برنامه های روز جهانی تالاب ها

برچسب ها: محیط زیست ، باراش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار