موسیقی در هفته‌ای که گذشت؛

ابهام در جزئیات اجرای آهنگ ایران برای جام جهانی/ کدام آلبوم‌های موسیقی منتشر شدند؟

از جمله رویدادهای هفته قبل، انتشاراخباری غیر رسمی درباره جزئیات سرود ایران برای حضور در جام جهانی بود.

ابهامات در سرود ملی و انتشار آلبوم ها ی گروه های مشهوربه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت حواشی فراوانی در حوزه موسیقی رقم خورد. در ادامه این گزارش به برخی از مهمترین اتفاقات موسیقی در هفته گذشته اشاره می‌کنیم؛


ختم جشنواره پر هیاهوی موسیقی

جشنواره موسیقی فجر، شنبه شب گذشته به کار خود پایان داد اما همچنان انتقادهای فراوانی حول اجرای جشنواره وجود دارد و از اهالی هنر تا رسانه، همگی دلواپس آینده موسیقی هستند؛ چرا که برنامه ها، هیچ یک نظام‌مند و هدفمند نیستند و مسئولان فقط به دنبال رفع مسئولیت هستند. پیش از این در گزارش های قبلی به وفور از مشکلات اجرایی در جشنواره از جمله اختصاص ندادن سالن های مناسب، ضعف در زمان بندی و غیره صحبت شده بود.

 

سرود ملی در طنین صدای رودکی

فارغ از جشنواره موسیقی، قرار است بنیاد رودکی و ارکستر سمفونیک ملی همراه با یک خواننده، قطعه یا قطعاتی را برای تیم ملی فوتبال در جام جهانی اجرا کند. از چند خواننده همچون سالار عقیلی برای خوانندگی سرود ملی در جام جهانی نام برده شده است؛ اما روابط عمومی بنیاد رودکی اعلام کرد هنوز مشخص نشده که خوانندگی این قطعه بر عهده کیست. علاوه بر این از حامد همایون هم به عنوان گزینه ای برای اجرای قطعه جام جهانی نام برده شد. طبق اعلام روابط عمومی بنیاد رودکی به زودی جزئیات این موضوع منتشر خواهد شد.

 

آلبومی با صدای مجری تلویزیون

نخستین قطعه پاپ از آلبوم جدید گروه «نوشه» منتشر شد. این قطعه به خوانندگی احسان کرمی، «دیگه دیره» نام دارد. ترانه این اثر را آتوسا کلانتری سروده شده و تنظیم کار از امیرمیلاد نیکزاد است. اشکان خشایی هم به عنوان آهنگساز و همخوان در قطعه دیگه دیره حضور دارد. این آلبوم به زودی منتشر می شود.

این هفته آلبوم دریا کجاست از چارتار هم منتشر شد. آلبومی که برای نخستین بار در پوسترش تصاویر چهار عضو گروه چارتار به صورت کامل حک شده بود. چارتار هر دو سال یک‌بار آلبوم منتشر می کند.

آلبوم «دریا کجاست» شامل ده قطعه با نام‌های «آغوش»، «دور»، «هجرت»، «دریا کجاست»، «برگرد»، «بنویس»، «غروب»، «تردید رفتن»، «چشم بی برابر» و «خلق» است و پیش از این، قطعه «بنویس» به صورت تک‌آهنگ از این گروه منتشر شده بود.

 

رکورد کنسرت پاپ در تبریز شکست

گروه ماکان بند با هشت اجرا در چهار روز در شهر تبریز، رکورد اجرای کنسرت پاپ در این شهر را شکستند. این گروه به تازگی کنسرت های خود را برگزار می‌کند و طرفداران فراوانی در سراسر ایران دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار