افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد افزایش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، در آغاز معاملات روز جمعه افزایش یافت.

بر این اساس، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس با 17 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 70 دلار و 59 سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک قیمت هر بشکه نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت(دابلیو.تی.آی) که نقش پایه و مرجع را برای قیمت گذاری قرار دادهای آتی نفت ایفا می کند برای تحویل در ماه مارس با 21 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 65 دلار و 72 سنت رسید.

بهای این دو شاخص عمده نفتی جهان،یعنی ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک(وست تگزاس ‏‏اینترمیدیت) و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال(نفت خام ‏شاخص اروپا)‏،در پایان معاملات روز گذشته به ترتیب به 66 دلار و 66 سنت و 71 دلار و 28 سنت رسیده بود. از دسامبر سال 2014 تاکنون سابقه نداشته است بهای نفت در بازار جهان تا این حد افزایش یافته باشد.

این نوسانات در قیمت نفت در بازار جهانی در دو روز اخیر ناشی از اظهارات مقامات آمریکایی بوده است. روز چهارشنبه این هفته استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، اعلام کرد دلار ضعیف به نفع اقتصاد آمریکاست. این اظهارات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را به فکر انداخته است که گویی آمریکا عمدا زمینه را برای کاهش ارزش دلار فراهم می‌کند.

این اظهار نظرها باعث شد که ارزش دلار آمریکا برابر دیگر ارزهای معتبر جهان به شدت کاهش یابد. با توجه به آنکه نفت به دلار تعیین قیمت و خرید و فروش می شود کاهش ارزش دلار باعث می شود سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگر به جز دلار، برای خرید آن ‏تشویق شوند.چون در این حالت خرید نفت برای ‌آنها ارزانتر تمام می ‏شود و این زمینه را برای افزایش قیمت فراهم می کند.

انتهای پیام/

نفت گران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار