نیشابور از شهرهای ممتاز خراسان رضوی در بخش کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نیشابور از شهرهای ممتاز خراسان رضوی در بخش کشاورزی است.

نیشابور از شهرهای ممتاز خراسان رضوی در بخش کشاورزی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسن رکنی در مراسم تقدیر از کشاورزان برتر شهرستان نیشابور گفت: خوشبختانه نیشابور از شهرهای ممتاز استان خراسان رضوی است که در بسیاری از فعالیتهای کشاورزی رتبه اول را در این استان کسب کرده است.


وی با اشاره به جایگاه تولید شیر شهرستان نیشابور در کشور گفت: یکی از سیاست ما حمایت از تولید شیر در کشور مخصوصاً در مناطق مستعدی مثل استان خراسان رضوی بویژه نیشابور است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه شرایط افزایش تولید شیر را در این شهرستان فراهم شده و این کار نه تنها زیرساختهای داخل کشور را فعال نموده بلکه سبد غذایی مردم را غنی کرده و می تواند ارزآوری بیشتری را برای کشور به ارمغان آورد.
 

کشورهای همسایه هیچگونه دخالتی در در وضعیت آب و هوای ایران ندارند

بهروز اسکوئی مدیر هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور هم در این همایش گفت : متاسفانه وضعیت بارندگی در کشور خوب نبوده است و آن بارندگی متوسط سالانه که انتظار داشتیم اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: در شرایط بحرانی آب و هوا، تغییر دما و بارش می تواند تاثیرات بیشتری بر روی تولید کشاورزان بگذارد.

رئیس اداره هواشناسی کشور گفت: با توجه به وضعیت بارندگی در کشور به کشاورزان پیشنهاد می کنیم برای اینکه بتوانند از پتانسیل های محصول خود استفاده کنند و کم تر خسارت ببینند با ادارات هواشناسی در ارتباط باشند.

اسکوئی افزود: به کشاورزان توصیه می کنیم برای هرگونه اقدامی با ادارات هواشناسی و کارشناسان مستقر در ادارات هواشناسی مشورت کنند.

وی  در رابطه با شایعات دخالت کشورهای همسایه در وضعیت آب و هوا در کشور گفت: با بررسی ها صورت گرفته توسط کارشناسان ما این بحث رد شده است و کشورهای همسایه هیچگونه دخالتی در وضعیت آب و هوایی در کشور ندارند.
 
در ادامه این مراسم از 38 کشاورزبرتر نیشابور تجلیل شد.

انتهای پیام// س. ح


تجلیل از کشاورزان برتر شهرستان نیشابور


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.