مدیرکل شیلات لرستان خبر داد؛

۵۶۸ مزرعه پرورش آبزیان در لرستان فعالیت دارند

مدیرکل شیلات لرستان از فعالیت ۵۶۸ مزرعه پرورش آبزیان مختلف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: لرستان دارای ظرفیت بسیار بالایی برای پرورش انواع آبزیان بوده و خوشبختانه در سال‌های گذشته با اقدامات انجام شده شاهد توسعه بیش از پیش این بخش هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود ۵۶۸ مزرعه پرورش آبزیان در این استان وجود داشته که زمینه را تولید و عرضه محصولات مختلف این حوزه به بازار مهیا کرده‌اند.

مدیرکل شیلات لرستان عنوان کرد: ۴۸۰ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در استان وجود داشته که در سال گذشته حدود ۲۱ هزار و ۴۶۰ تن محصول تولید کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا لرستان در رتبه اول تولید در کشور قرار گیرد.

کیارش بیرانوند در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۴ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی در استان، افزود: ۲۴ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی در استان وجود داشته که بیش از هزار و ۳۶۰ تن محصول در آن‌ها تولید و روانه بازار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: همچنین ۵ مزرعه پرور ماهی در قفس در پنج سد استان وجود داشته که روند توسعه این بخش همچنان ادامه دارد.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: از سوی دیگر یک مزرعه تولید ماهیان خاویاری، یک مزرعه پرورش زالو، ۲۵ مزرعه تولید ماهیان زینتی و ۲۹ مزرعه تکثیر ماهیان سردآبی در استان مشغول به فعالیت هعستند.

انتهای پیام/م

فعالیت ۵۶۸ مزرعه پرورش آبزیان در لرستان

برچسب ها: اشتغال ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.