تولید انواع آبزیان؛

تولید سالانه ۳۰ هزار تن انواع آبزیان در لرستان

مدیرکل شیلات استان لرستان گفت: لرستان ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن انواع آبزیان، تکثیر ۱۷۰ میلیون نطفه بچه ماهی قزل‌آلا و روش‌های نوین آبزی پروری به‌ویژه روش ماهی در قفس را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات لرستان اظهار داشت: هدف از سفر اعضا کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به استان لرستان، بازدید از طرح ها و ظرفیت‌های بخش شیلات استان است.

وی افزود: با توجه به اینکه شیلات لرستان از ظرفیت خوبی برخوردار است و در بین استان‌های غیر ماهی داری مقام نخست با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن انواع آبزیان، تکثیر ۱۷۰ میلیون نطفه بچه ماهی قزل‌آلا و روش‌های نوین آبزیان پروری به‌ویژه روش ماهی در قفس بوده این سفر به استان صورت گرفته است.

مدیرکل شیلات استان لرستان عنوان کرد: پرورش ماهی در قفس استان در سال ۹۵ سه هزار تن بوده و پیش‌بینی پرورش پنج هزار تن را در سال ۹۶ داریم که ظرفیت خوبی در استان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در همین راستا و به منظور بررسی مشکلات در رفع موانع تولید آبزیان در استان در سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال، جلسه کمیسیون کشاورزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لرستان برگزار و از طرح هایی الگویی به روش آبزیان بازدید به عمل می‌آورند.

انتهای پیام/م

سالانه ۳۰ هزار تن انواع آبزیان در لرستان تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.