دهه فجر و اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری در گلستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری در استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این اداره کل به عنوان رییس کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان برای امسال ٧٠ برنامه فرهنگی و هنری در ١٠ موضوع را پیش بینی کرده است.

وی افزود: از جمله فعالیت‌ها شامل ۴ مورد برنامه‌های قرآنی، ۶ مورد جشنواره‌ها، ۱۴ مورد نمایشگاه فرهنگی هنری و برگزاری ۸ مورد مسابقات است.

حجت الاسلام فضیلت اضافه کرد: همچنین ۳ مورد همایش، ۵ مورد کارگاه‌های آموزشی، ۱۳ مورد جشن و شادمانه‌ها، اجرای ۶ مورد موسیقی صحنه‌ای، اجرای ۴ مورد نمایش و ۴ مورد محافل شعر از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی در ادامه با اشاره به اختتامیه جشنواره ملی نقاشی آیات گفت: در این جشنواره از ۲۷ استان کشور ۹۱۷ اثر در سه بخش به دبیرخانه رسیده بود که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

حجت الاسلام فضیلت افزود: اختتامیه این جشنواره در سوم بهمن برگزار شد و نمایشگاه آثار منتخب نیز تا دهم بهمن در محل تالارفخرالدین اسعد گرگانی برپاست.

وی همچنین در خصوص برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی اضافه کرد: این جشنواره از ۱۵ تا ۳۰ بهمن در محل تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود و به آثاری که به بخش نمایشگاهی راه پیدا کند «نشان شیما» داده می‌شود و اثر به نام صاحبش ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام فضیلت گفت: همچنین جشنواره موسیقی فجر از ۱۱ تا ۱۵ اسفندماه با حضور گروه‌های استانی در بخش‌های سنتی، فولکلور، پاپ و مقامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره هنر‌های تجسمی فجر نیز از ۲۳ بهمن تا ۲ اسفند سال جاری در محل کاخ موزه گرگان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به اکران فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر در گرگان بیان داشت: افتتاحیه بیست و سومین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینما کاپری گرگان و در دو بخش سیمرغ یک و دو از سازمان سینمایی دریافت و اکران می‌شود.

وی در خاتمه از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای نخستین بار در استان خبر داد.

برپایی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره ملی نقاشی آیات، نمایشگاه تازه‌های کتاب و مطبوعات دوران انقلاب در مراوه تپه، نمایشگاه‌های کتاب، عکس انقلاب و خوشنویسی، برگزاری مسابقه نقاشی برای قرآن آموزان و مسابقه کتابخوانی در رامیان از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری در این ایام خواهد بود.

همچنین از دیگر برنامه‌ها برگزاری مسابقه نقاشی پرچم ایران برای سنین زیر ۱۰ سال بندرترکمن، مسابقه فرهنگی در مینودشت در ایام دهه فجر، نقاشی فجر در علی آبادکتول و مسابقه عکاسی لبخند ماندگار در گالیکش است.

انتهای پیام/ق
 

اجرای برنامه های فرهنگی و هنری  در دهه فجر

برچسب ها: دهه فجر ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار