خرید ۳۶۱ تن برنج از شالیکاران شمال کشور

۳۶۱ تن برنج از ۱۳ دی امسال تاکنون از شالیکاران مازندران و گیلان خریداری شد.

سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۳۶۱ تن برنج از ۱۳ دی امسال تاکنون به ارزش ۱۹ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان از شالیکاران مازندران و گیلان خریداری شد.

وی افزود: از این میزان خرید، ۳۵۴ تن برنج مربوط به اقلام پرمحصول ندا، نعمت و شیرودی در مراکز خرید استان مازندران شهرستان‌های نکا و بابل و ۷ تن برنج صدری هاشمی نیز مربوط به مراکز خرید استان گیلان شهرستان‌های رشت و رودسر می‌باشد.

جعفری گفت:: نرخ خرید توافقی برنج بر اساس ۸ درصد شکستگی اقلام ندا، نعمت به ازای هر کیلوگرم مبلغ  ۴۸۵۰ تومان، شیرودی ۵۴۵۰ تومان و صدری هاشمی،   ۹ هزار و ۱۰۰ تومان، تعیین شده است.

وی افزود حداکثر شکستگی قابل قبول برای خرید توافقی برنج ۱۵ درصد بوده و می‌بایست تولید داخل و  محصول فصل زراعی امسال باشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: رقم‌های بومی صدری و هاشمی فقط از کشاورزان گیلان و رقم‌های پر محصول شیرودی، ندا و نعمت نیز فقط از کشاورزان مازندران که دارای معرفینامه از سازمان جهاد کشاورزی باشند خریداری می‌شود.

جعفری افزود: شالیکاران گیلان و مازندران تا ۱۵ بهمن فرصت دارند برنج هایشان را به مراکز خرید توافقی برنج این شرکت تحویل دهند.

وی هدف از خرید توافقی برنج را خارج کردن بازار برنج داخلی از رکود، حمایت از شالیکاران و تامین بخشی از ذخایر راهبردی برنج اعلام کرد.

انتهای پیام/ م

خرید تضمینی برنج از شالیکاران مازندرانی و گیلانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.