بازدید سفیر حسن نیت سازمان ملل از اردوگاه آوارگان روهینگیا میانمار

نماینده برنامه توسعه سازمان ملل پس از دیدار از اردوگاه آوارگان در منطقه کاکس بازار بنگلادش گفت از دیدن درد و رنج صد‌ها هزار مسلمان روهینگیا شوکه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، نماینده برنامه توسعه سازمان ملل پس از دیدار از اردوگاه آوارگان در منطقه کاکس بازار بنگلادش گفت از دیدن درد و رنج صد‌ها هزار مسلمان روهینگیا که از درگیری و خشونت در میانمار گریخته اند، شوکه شده است.

تان سری میشل یه آه روز شنبه همراه با هیئتی مالزیایی به ریاست ارتش مالزی از منطقه کاکس بازار دیدن کرد. این گروه از بیمارستانی بازدید کردند که مالزی در اردوگاه کاتوپالونگ در کاکس بازار راه اندازی کرده بود. یه آه گفت: وضعیت آوارگان روهینگیا بسیار دردناک و غم انگیز است.

سفیر حسن نیت برنامه توسعه سازمان ملل گفت: نباید اجازه داد چنین وضعیتی بوجود بیاید. یک یک این آوارگان حقوق بشری دارد و باید به آنان توجه شود.

نزدیک به ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیا از ماه اوت گذشته از میانمار گریخته اند. فرار مسلمانان پس از آن اتفاق افتاد که نیرو‌های امنیتی میانمار عملیات پاکسازی قومی را ضد مسلمانان آغاز کردند. سازمان ملل اقدام دولت و ارتش میانمار را پاکسازی قومی خوانده است.

انتهای پیام/

واکنش سفیر حسن نیت سازمان ملل بعد از بازدید از اردوگاه آوارگان میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار