بجنورد نامزد پایتخت کتاب در کشور شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت : امسال شهر بجنورد به عنوان نامزد پایتخت کتاب در کشور انتخاب شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسین فرخنده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی به مناسبت دهه فجر با بیان این که امسال سال جهارم برگزاری این طرح در کشور است ، گفت : در سال جاری شهر بجنورد به عنوان نامزد پایتخت کشور انتخاب شد که بیش از 150 شهر در کشور طرح های ترویج فرهنگ مطالعه را ارائه دادند .

وی با اشاره به این که 23 طرح برای ترویج فرهنگ مطالعه از بجنورد به این طرح ارسال شد ، افزود : سال های گذشته شهرهای اهواز ، نیشابور ، بوشهر به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شدند .

فرخنده اظهار کرد : هم اکنون 7 مجتمع فرهنگی و هنری در استان به بخش غیر دولتی و فعالان فرهنگ و هنر واگذار شده است ، اظهار کرد : ارائه خدمات فرهنگی و هنری بیشتر ، ایجاد اشتغال ، در آمدزایی و زمینه سازی برای خلق فرهنگ و هنر ، افزایش نسبی هنرمندان را از اهداف این واگذاری ها برشمرد .

وی با بیان این که استان خراسان شمالی جزو سه استان برتر در این واگذاری ها محسوب می شود ، گفت : 15 نفر نیروی کار به نیرو های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه شدند .

وی تصریح کرد : همزمان با دهه مبارک فجر سی و سومین جشنواره فجر در استان با اکران 17 فیلم شامل 12 فیلم در بخش سودای سیمرغ و 5 فیلم در بخش کودک و نوجوان برگزار می شود .

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت : در این جشنواره 9 فیلم در موضوعات اجتماعی ، 5 فیلم کودک و نوجوان ، یک فیلم دفاع مقدس ، یک فیلم شهدای گمنام و یک فیلم هم در بخش مبارزه با داعش در جشنواره اکران می شود .

وی با توجه با استقبال خوب مردم از فعالیت های نمایشی ، سینما و موسیقی که در جایگاه خوبی برخوردار هستیم ، گفت : در 2 ماه گذشته در اجرای صحنه ای موسیقی 4 اجرا در استان انجام شده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : هم اکنون فضای کتابخانه در استان 12 هزار متر مربع استان که با تکمیل فضای کتابخانه در شهرهای اسفراین و آشخانه 12 هزار متر مربع دیگر به فضای کتابخانه در استان افزوده می شود .

وی از افتتاح 4 کتابخانه روستایی در دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت : درمجموع اعتبارات هزینه شده این کتابخانه های روستایی 480 میلیون تومان است .

حسین فرخنده افزود : بیش از 50 عنوان برنامه در ایام دهه فجر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود .

حیدری سرپرست معاونت هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست گفت : در سال جاری با اکران 120 فیلم در سینماهای استان بیش از هزار و 300 نفر از فیلم ها دیدن کردند .  

وی افزود : 75 درصد نمایش و 280 شب اجرای نمایش تئاتر در استان اکران داشتیم .

انتهای پیام/آ

سی وسومین جشنواره فیلم فجر از 14 تا 22 بهمن در سینما گلشن بجنورد برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.