كاهش چشمگیر دمای استان قم/لغزندگی معابر و جاده های استان قم

لازم است اطلاع رسانی های لازم در خصوص این سامانه به شهروندان داده شود و از آمد و شد خودرو های فاقد زنجیر چرخ و سیستم های گرمایشی در سطح جاده های استان، جلوگیری شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مدیرکل هواشناسی قم بیان کرد:به دلیل کاهش محسوس دما و وزش باد شدید، رخ دادن پدیده کولاک در جاده های کوهستانی استان دور از انتظار نخواهد بود، بنابراین لازم است مسئولان حوزه راهداری تمهیدات لازم را درنظر بگیرند.

وی با اشاره به لزوم آمادگی همه دستگاه ها برای مواجهه با سامانه بارشی اخیر، تاکید کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی، سامانه وارد شده به استان قم با بارش برف قابل توجهی همراه است، به همین علت بهره برداران بخش کشاورزی،مسئولان شهرداری و ترافیک شهری و همچنین پلیس راه آماده مواجهه با تغییر محسوس دما و لغزندگی معابر و جاده ها باشند.

مدیرکل هواشناسی قم گفت: لازم است اطلاع رسانی های لازم در خصوص این سامانه به شهروندان داده شود و از آمد و شد خودرو های فاقد زنجیر چرخ و سیستم های گرمایشی در سطح جاده های استان، جلوگیری شود.

وی بیان کرد: هرچه از سطح شهر قم به سمت مناطق کوهستانی استان حرکت کنیم از میزان دما کاسته و بارش ها بیشتر به صورت برف خواهد بود؛ به همین دلیل نیاز است که مواد خوراکی و سوختی مورد نیاز ساکنان شهرها و روستاهای استان طی چند روز آینده، از قبل فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین شهروندان باید مراقب باشند و کنتورهای آب منازل خود را عایق بندی کنند تا از یخ بستن آن، جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این جلسه گفت: با وجود پیش بینی بارش 10 سانتی متری برف در استان قم ممکن است برخی از مسائل به وجودآید که برای جلوگیری از آن، باید همه نهادهای امدادی و انتظامی استان آماده خدمت رسانی به مردم باشند.

محسن اوروجی، افزود: پس از بارش برف و آب شدن آن، شاهد یخبندان در سطح معابر خواهیم بود که در این حالت برای اعلام تعطیلی مدارس با توجه به وضعیت بارش ها و نظر مسئولان استان، تصمیم گیری خواهد شد.

در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی، امدادی، انتظامی و خدمت رسان استان قم با ویژگی های سامانه بارشی جدید و تغییراتی که در اثر آن در وضعیت آب و هوایی استان ایجاد می شود، آشنا شدند.

«میز هشدار » با حضور 20تن از مسئولان و نمایندگان دستگاههای اجرایی ،مدیریت شهری،دستگاههای دخیل در بحران ، دستگاههای امدادی و انتظامی در اداره کل هواشناسی استان قم تشکیل شد.

گفتنی است:پیش از تشکیل این جلسه، در کارگروه تخصصی بلایای جوی و طوفان درباره احتمال زیاد بارش برف در هفته جاری به حاضران و دستگاههای مسئول در بحران اطلاع رسانی شده بود.

هنوز در بخشی از نقاط استان به صورت پراکنده شاهد بارش هستیم البته این وضعیت تا بعد از ظهر امروز به صورت پراکنده ادامه دارد و از اوایل امشب به تدریج از ابرها کاسته می‌شود و دمای هوا افت می‌کند.

امشب در سردترین ساعات دما به 6ـ تا 7ـ درجه سانتی گراد می‌رسد و در بخش‌ها نیز ممکن است دما 10ـ تا 11ـ درجه سانتی گراد کاهش داشته باشد.

اکنون دمای هوای قم صفر درجه سانتیگراد است و سلفچگان و کهک به دمای زیر صفر رسیده است .

میزان بارش‌ها دیشب برای ایستگاه شکوهیه و قم 17 میلی‌متر بوده و در شهر قم 15 میلیمتر، سلفچگان 11 میلی‌متر و کهک 10 میلی‌متر بارش گزارش شده است.

پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده شاهد روند کاهش دما باشیم و فردا دمای هوا از دو درجه سانتی گراد گرمتر نمی‌شود و فردا شب دمای شهر قم به 12ـ می‌رسد و از فردا در سطح استان شاهد یخبندان هستیم.

انتهای پیام/ح

كاهش دمای استان قم به 12ـ درجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.