قاضی پور در مخالفت با کلیات بودجه 97:

توجه نکردن به صادرات در لایحه بودجه 97/ رانت خواران از گلوگاه‌های چنین بودجه‌ای بهره می‌برند

نماینده مردم ارومیه گفت: دولت همواره خواهان افزایش واردات است و در بودجه 97 توجهی به صادرات نشده است.

توجه نکردن به صادرات در لایحه بودجه 97/ رانت خواران از گلوگاه‌های چنین بودجه‌ای بهره می‌برندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی عصر امروز در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 97 ، اظهار کرد: این بودجه بر استقراض بنا شده است و متاسفانه نه تنها کمیسیون تلفیق برای حل این مشکلات اقدامی انجام نداده بلکه مشکلات بودجه را دو چندان کرده است و باید گفت آنچه دولت آورده بود بدتر از مصوبات تلفیق نیست.

وی با بیان اینکه حجم بودجه 97 نسبت به سنوات گذشته حدود 60 درصد افزایش داشته است،گفت: با این وجود این بودجه توجه اساسی به حل مشکل کارگران، کشاورزان و حاشیه نشینان نکرده است و تنها رانت خواران و مفسدان مالی می توانند از گلوگاه های چنین بودجه ای حداکثر بهره را ببرند.

نماینده مردم ارومیه با انتقاد از رشد اوراق مشارکت در بودجه سال آینده، اظهار کرد: متاسفانه کمیسیون تلفیق در این باره هم تدبیری خاصی در نظر نگرفته است و تاکید ما این است که استقراض به ویژه استقراض خارجی ممنوع شود.

قاضی پور با انتقاد از استانی شدن بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید در لایحه سال 97، گفت: این مسئله اختلافات استانی را ایجاد می کند و باید کمیسیون تلفیق آن را رد می کرد.

وی با انتقاد از اینکه در بودجه 97 توجهی به همسان سازی حقوق بازنشستگان نشده است، بیان کرد: متاسفانه در این بودجه فکر مشخص و نقشه راهی برای حل مشکلات کشاورزان، روستاییان و کارگران نشده است و گویا توسعه روستاها هم به فراموشی سپرده شده است.

قاضی پور با بیان اینکه دولت خواهان واردات است و یکی از نیت های دولت خصولتی سازی است و توجهی به تشویق صادرات در این بودجه نکرده است، تصریح کرد: همچنین باید 5 درصد از بودجه عمرانی برای بنیه دفاعی کشور قرار داده می شد اما این مسئله هم مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که افزایش بودجه دفاعی برای آنکه امنیت کشور مرهون خدمات آنان است باید مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه 97 ، مصوبات مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار