جعفر دهقان:

«کیفر» نمایشی جذاب با پرداخت درست به معضلات اجتماعی است

«جعفر دهقان» گفت: نمایش «کیفر» نگاه عمیقی به یک معضل اجتماعی دارد و مخاطب را خسته نمی‌کند.

«کیفر» نمایشی جذاب با پرداخت درست به معضلات اجتماعی استبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جعفر دهقان» بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون کشور است. عموم مردم بازی وی را در سریال تاریخی و ماندگار «حضرت یوسف» به کارگردانی مرحوم«فرج‌الله سلحشور» و در نقش «پوتیفار» به خاطر دارند.

این بازیگر با تجربه پس از تماشای تئاتر «کیفر» که هفته گذشته اجراهای خود را در تماشاخانه ماه حوزه هنری با کارگردانی «محمد الهی» آغاز کرده است، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: نمایش «کیفر» اجرایی موفق را از خود به تماشاچی نشان می‌دهد. این نمایش با توجه به جزئیات و عناصر نمایشی خود به آنچه می‌خواهد تماشاچی متوجه و متنبه آن شود، دسترسی دارد. در نتیجه مفهوم لازم در متن نمایشنامه را به خوبی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. مخاطب تئاتر هنگام تماشای نمایش «کیفر» با هر یک از بازیگران و شخصیت‌های نمایش احساس همدردی و نزدیکی می‌کند. چرا که همه حرکات و جملات به کار رفته در این نمایش باورپذیر است.

وی در خصوص بازیگران نمایش و کارگردانی این اثر گفت: بازیگران این اثر ارتباط خوبی را با هم برقرار می‌کنند و اجرایی هماهنگ را به مخاطب ارائه می‌دهند. این هماهنگی و حفظ وزن لازم در بازی‌ها موجب جذابیت و لذت‌بخش‌تر شدن این نمایش می‌شود. از طرفی دیگر حضور کارگردان نمایش نیز به عنوان بازیگر در اجرا به روند بهتر کار کمک کرده است؛ چرا که محمد الهی به عنوان کارگردان نمایش حضوری فعال در حرکت رو به جلو کار دارد و ریتم و آهنگ نمایش را کنترل می‌کند. نمایش «کیفر» مخاطب را خسته نمی‌کند. چرا که با وجود روایات وارونه زمانی از پیوستگی خوبی برخوردار است.

دهقان با اشاره به موضوع خوب نمایش «کیفر» گفت: نمایش «کیفر» نگاه عمیقی به یک معضل اجتماعی دارد. چرا که عدم مدیریت درست زندگی در تعامل و یا تقابل با قوانین موجب آشفتگی‌ها و دردسرهای جدیدی می‌شود که به بنیان خانواده‌ها آسیب‌های جدی می‌زند. هنرمندان و سازمان‌های فرهنگی همانند مرکز هنرهای نمایشی نباید به سادگی از کنار این موضوعات اجتماعی عبور کنند. در همین نمایش «کیفر» می‌بینیم که با حمایت حوزه هنری، نویسندگی خوب سید علی موسویان و کارگردانی قوی، اجرایی زیبا در قاب صحنه نمایش شکل گرفته است که بیننده را علاوه بر جذب به تئاتر به فکر وادار می‌کند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از فعالیت‌های موثر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در عرصه تئاتر کشور گفت: حوزه هنری در دو سال اخیر فعالیت‌های خود توجه خوبی به جامعه مخاطب داشته است. حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از موضوعات اجتماعی موجب گرمی تئاتر در این سازمان شده است. اما باید حمایت‌های خود را با قوت بیشتر ادامه دهد. چرا که عموم مردم از اهمیت بیشتری برای تئاتر کشور برخوردار است. قشر خاصی از مردم به عنوان هنرمند که همیشه تئاتر می‌بینند. حوزه هنری باید در جذب مخاطب عام همچنان تلاش خود را ادامه دهد تا به موفقیت‌های بیشتری دست یابد. یکی از مشکلات تئاتر کشور ما نبود تئاتر میان اقلام فرهنگی عموم مردم است. با حمایت‌های حوزه هنری از تئاترهایی با موضوعات اجتماعی عموم مردم نیز بیشتر به تئاتر نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار