دستگیری مجرم جرایم مجازی

سرپرست فتای گلستان از دستگیری انتشار دهنده تصاویرخصوصی خانم‌ها و فیلم‌های غیر اخلاقی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سروان صاحبكاران سرپرست پلیس فتای استان گفت : براساس رصد و پايش صورت گرفته مشخص شد فردی در يكی از شبكه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاوير خصوصی خانم‌های گرگانی و فيلم‌های غيراخلاقی و ترويج بی بندوباری در فضای مجازی می کند كه موضوع برای پيگيری و اقدام قضايی در دستور كار كارشناسان پليس قرار گرفت .

سروان صاحبکاران افزود : با تكميل تحقيقات فنی و اطلاعاتی در نهايت مدير كانالی با عنوان گرگان مدلينگ و با ۱ هزار و ۲۳۸ نفر عضو شناسايی شد، و همچنین مستندات استخراج شده از اين كانال نشان داد که این تصاویر بدون هماهنگی و اجازه کاربران در این گروه انتشار یافته است‌که علاوه بر انتشار تصاویر شهروندان، بارگذاری فیلم های مبتذل نیز مشاهده شد.

وی ادامه داد: در ادامه روند رسيدگی به پرونده و ارسال گزارشات و مستندات به مقام قضايی، تعدادی از خانم‌های جوان و نوجوان با مراجعه به پليس فتای نسبت به انتشار تصاوير خصوصی خود شكايت كرده و خواستار رسيدگی و برخورد قضايی با مديران كانال مذكور شدند.

سرپرست فتای استان گلستان ادامه داد: با هماهنگی قضايی صورت گرفته با بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان متهم شناسايی شده و دستگير شدو ازاو يك دستگاه گوشی تلفن همراه نيز توقيف شد، پس از اقرار به اعمال غيرقانونی خود و ابراز ندامت، هدف و انگيره خود از اين اقدام را جلب رضايت افراد، دوست‌يابی و افزايش اعضاء و ‌بالا بردن ممبر كانال مطروحه ‌عنوان داشت.

سروان صاحبکاران از شهرونداني كه در ارتباط با محتوای اين كانال به نحوی مورد سوء‌استفاده واقع شده‌اند خواست در صورتی كه خواستار پيگيری يا رسيدگی قضايی هستند به پليس فتای استان يا دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان مراجعه نمايند.

سروان صاحبكاران در پایان در خصوص بارگذاری محتوا در فضای مجازی به شهروندان توصيه کرد و گفت : در فضای مجازی از بارگذاری محتوايی كه مغاير با قانون می باشد خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد غيرقانونی آن را از طریق سایت پلیس فتای به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام /گ

دستگیری انتشار دهنده تصاویرخصوصی خانم‌ها در فضای مجازی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.