نماینده ولی فقیه در استان یزد؛

دیکته غربی ها در سیستم آموزشی ایران ناکارآمد است

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: سطحی‌نگری در دانشگاه‌ها منجر به خرید و فروش پایان‌نامه ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد در نشست روسای مجامع شهرستانی شورای مرکزی بسیج استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش در کشور اظهار داشت: ما در انقلاب نسبت به برخی برنامه‌ها و سبک‌ها توجه نداشتیم و این سبک‌ها همانی است که غربی‌ها از قبل انقلاب برای ما دیکته کرده بودند و خیلی از آنها کارآمدی لازم را ندارند.

آیت‌الله ناصری یزدی گفت: در سبک آموزشی، غرب یک حرکت سطحی را برای ما برنامه ریزی کرده و از یک صد سال قبل تا به الان این سبک که حفظی محور است را به آموزش در ایران دیکته کرده است پیروی از این سبک سبب شده که الان دانش‌آموزان ما برای ورود به دانشگاه تلاش کنند و دروس حفظی را یاد بگیرند. 

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: وقتی که مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها رواج یابد خرید و فروش پایان‌نامه هم افزایش می یابد و نتیجه این می شود که الان دانشجو چند میلیون پول می‌دهد پایان‌نامه می‌خرد و این در صورتی است که اساتید هم به خوبی از خریداری بودن پایان نامه‌ها اطلاع دارند در مقابل این سیستم که دیکته غربی هاست، سیستم آموزشی کشورهای غربی یک سیستم بر پایه آموزش‌های علمی، خلاقیت و نوآوری است همان چیزی که در سیستم آموزشی و اقتصادی ما وجود ندارد.

آیت الله ناصری به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی است که  یکی از پایه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی را آموزش است موضوع بعدی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه به آن توجه کرد، بحث توسعه صنایع و تولیدات خرد است.

امام جمعه یزد گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که به افراد مختلف در جامعه از جمله مردان و زنان و به ویژه زنان خانه‌دار آموزش‌های لازم برای راه اندزای کسب و کارهای خرد داده شود.

وی کسب تصریح کرد: برنامه‌ریزی  زمینه های اقتصادی علاوه بر توسعه کسب و کارهای خرد و فراهم سازی زمینه خودکفایی افراد سبب تحقق اقتصاد مقاومتی و برطرف شدن مشکل اشتغال و بیکاری  در جامعه می شود.

انتهای پیام/ غ

دانشگاهی که بیکار تحویل جامعه دهد دانشگاه نیست

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار