پرده‌خوانی و نقالی داستان‌های انقلاب در حرم شاهچراغ (ع)

پرده‌خوانی و نقالی داستان‌های انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر در حرم شاهچراغ (ع) اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اصغر گروسی مسئول امور نمایش حوزه هنری فارس گفت: پرده‌خوانی و نقالی داستان‌های انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر در حرم شاهچراغ (ع) و مدارس استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه توسط یکی از دانش‌آموزانی که در این رشته در حوزه هنری آموزش داده شده است، اجرا می‌شود.

گروسی اظهار داشت: بهار ده‌بزرگی یکی از دانش‌آموزان توانمند استان فارس در زمینه نقالی و پرده‌خوانی است که این برنامه را اجرا می‌کند و از آنجا که این برنامه در سطح مدارس نیز اجرا می‌شود مشوق خوبی برای جذب نسل جوان با هنر پرده‌خوانی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ پرده از حوادث مهم انقلاب اسلامی در این ایام روایت می‌شود، ادامه داد: ۸ حادثه مهم مربوط به ایام پیروزی انقلاب اسلامی که در آن به حوادث شیراز و استان فارس نیز گریز زده می‌شود.

گروسی با بیان اینکه برخی از وقایع در تاریخ انقلاب ثبت شده است، بیان کرد: ۲ واقعه آزادسازی خرمشهر و شکست حصر آبادان نیز در این ایام پرده‌خوانی می‌شود.

مسئول امور نمایش حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه این برنامه به صورت یکجا و در مدت ۲۰ دقیقه اجرا می‌شود، تصریح کرد: به منظور آشنایی نسل جوان با وقایع انقلاب اسلامی این برنامه علاوه بر حرم شاهچراغ در مدارس فارس نیز اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ر

اجرای پرده‌خوانی و نقالی داستان‌های انقلاب در مدارس و حرم شاهچراغ (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار