بازار داغ فروش برنج‌های پرمحصول در مازندران و گیلان

۱۹ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان برنج پر محصول از ۱۳ دی امسال تاکنون توافقی از برنجکاران مازندران و گیلان خریداری شد.

سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۳۶۱ تن برنج از ۱۳ دی امسال تاکنون به ارزش ۱۹ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان از شالیکاران مازندران و گیلان خریداری شد.

وی افزود: از این میزان خرید، ۳۵۴ تن برنج مربوط به اقلام پرمحصول ندا، نعمت و شیرودی در مراکز خرید استان مازندران شهرستان‌های نکا و بابل و ۷ تن برنج صدری هاشمی نیز مربوط به مراکز خرید استان گیلان شهرستان‌های رشت و رودسر است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: رقم‌های بومی صدری و هاشمی فقط از کشاورزان گیلان و رقم‌های پر محصول شیرودی، ندا و نعمت نیز فقط از کشاورزان مازندران که دارای معرفینامه از سازمان جهاد کشاورزی باشند خریداری می‌شود.

جعفری افزود: شالیکاران گیلان و مازندران تا ۱۵ بهمن فرصت دارند برنج هایشان را به مراکز خرید توافقی برنج این شرکت تحویل دهند.

وی هدف از خرید توافقی برنج را خارج کردن بازار برنج داخلی از رکود، حمایت از شالیکاران و تامین بخشی از ذخایر راهبردی برنج اعلام کرد.

سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل نیز از خرید توافقی ۸۰ تن برنج پر محصول شیرودی و ندا از کشاورزان بابلی و شهرستان‌های اطراف خبرداد.

وی افزود: خرید توافقی برنج دراین شهرستان توسط شرکت بازرگانی دولتی (غله منطقه ۲) شمال کشور انجام می‌شود.

طاهری رقم‌های قابل خریداری رارقم‌های پر محصول ندا، نعمت و شیرودی با درصد شکستگی ۸ درصدعنوان کرد و گفت: نداو نعمت با ۸ درصدشکستگی کیلویی ۴ هزارو ۸۵۰ تومان و شیرودی با ۸ درصد شکستگی ۵ هزارو ۴۵۰ تومان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل افزود: بهره بردارانی که تاکنون موفق به فروش برنج پرمحصول تولیدی خود نشده اند می‌توانند با مراجعه به مراکزخدمات جهادکشاورزی ضمن دریافت معرفی نامه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه و نسبت به دریافت معرفی نامه برای مرکز خرید اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

خرید توافقی برنج درمازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار