تاکید «اشرف غنی» بر اصلاحات فوری در بخش امنیتی و وحدت ملی

رئیس جمهور افغانستان گفت: اصلاحات در بخش امنیتی، به خصوص دستگاه وزارت داخله و امنیت ملی دیگر به هیچ وجه قابل تأخیر نیست.

تاکید «اشرف غنی» بر اصلاحات فوری در بخش امنیتی و وحدت ملیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در نشست مشرت مطبوعاتی با «جوکو ویدودو»، رئیس جمهور اندونیزیا که صبح امروز در یک سفر رسمی وارد کابل شد گفت: اصلاحات در بخش امنیتی، به خصوص دستگاه وزارت داخله و امنیت ملی دیگر به هیچ وجه قابل تأخیر نیست.

وی اظهار داشت: اندونیزیا یکی از پر جمعیت ترین کشورهای جهان اسلام و بزرگ ترین دموکراسی جهان می باشد. نقش شما در جهان اسلام بی نظیر است و باید به دید قدر و عزت دیده شود.

رئیس جمهور افغانستان درباره اندونزیا افزود: شما مثال وحدت ملی در یک کشور کثیرالاقوام و کثیرالادیان هستید. اندونیزیا نماد تعادل است، تعادل در همه چیز و این برای ما اهمیت دارد.
 
اشرف غنی بیان داشت: توقع مردم افغانستان از دوستان بین المللی این است که با هر وسیله ممکن، کشورهایی را که از تروریسم حمایت می کنند و به تروریستان وحشی پناهگاه و تسهیلات فراهم می کنند را از این تخطی غیر قانونی و غیر اخلاقی باز دارند، و در صورتی که این کشورها به تخطی از قوانین بین المللی ادامه دهند، آنها را منزوی نمایند.
 
وی تصریح کرد: خواست و توقع ما از علماء، روحانیون، شخصیت های بانفوذ و قشر سیاسی افغانستان این است تا حساسیت این مرحله سرنوشت ساز را درک نموده و در یک صف واحد با ملت عظیم در مقابل تمام دسایس دشمن ایستادگی نمایند. وقت آن فرا رسیده که تمام اقشار منافع کوچک شخصی و گروهی خود را در مقابل منافع علیای کشور کنار گذاشته، از تفرقه و نفاق خودداری کنند و از روند اصلاحات در نظام، بخصوص اصلاحات در نیروهای امنیتی کشور حمایت نمایند.
 
رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: اصلاحات در بخش امنیتی، به خصوص دستگاه وزارت داخله و امنیت ملی دیگر به هیچ وجه قابل تأخیر نیست. همانطوری که قبلا اشاره کردم، ما در یک مرحله حساس و سرنوشت ساز، بر سر یک دوراهی قرارداریم و بدون اینکه اصلاحات را جدی بگیریم، و تصمیم های قاطع و جدی اتخاذ کنیم، هیچ انتخاب دیگری در نزد ما وجود ندارد.
 
گفتنی است که اوضاع امنیتی پایتخت افغانستان در روزهای اخیر به شدت شکننده است.در 10 روز گذشته سه حمله خونین در کابل رخ داده است که بیش از ۴۰۰ تن کشته و زخمی بر جا گذاشته است.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار