رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

افتتاح بیش از ۲ هزار طرح روستایی و عشایری در دهه فجر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۷۰ طرح روستایی و عشایری در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا نجفی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۷۰ طرح روستایی و عشایری در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: قبل از انقلاب حتی یک کیلومتر راه روستایی در استان وجود نداشت، اما امروزه اکثر روستا‌های بالای ۳۰ خانوار راه دسترسی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با تلاش جهادگران هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار در سیستان و بلوچستان بدون برق نیست.

این مسئول ادامه داد: در حوزه کشاورزی قبل از انقلاب شاید ۱۰ هزار هکتار باغ میوه در استان وجود نداشت، اما امروز حدود ۸۵ هزار هکتار باغ میوه در استان وجود دارد.

نجفی بیان کرد: در بحث شیلات قبل از انقلاب حدود ۴ هزار تن استحصال از دریا داشتیم، ولی اکنون بیش از ۴۵ هزار تن محصولات صیادی داریم، بالغ بر ۲۵ هزار تن تولیدات شیلاتی از دریا است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بزرگترین تولید کننده خرمای ارگانیک دنیا هست گفت: سال گذشته بالغ بر ۳ هزار تن خرما به کشور‌های سوئد، ترکیه و آلمان صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در زمینه کارخانه‌های صنایع تبدیلی ویژه خرما، بیش از ۱۲۴ هزار تن ظرفیت بسته بندی و عمل آوری خرما دارند و امروزه به بیش از ۱۰ کشور دنیا خرما صادر میشود.

این مسؤول ادامه داد: در بحث آبیاری تحت فشار برای صرفه جویی در منابع آب بیش از ۳۳ هزار هکتار آبیاری فشار توسط دولت انجام شده است.

وی گفت: در بحث آبیاری دشت سیستان (انتقال اب با لوله) در سطح ۲۱۰ هزار هکتار عملیات اجرایی داشته است.

انتهای پیام/ع

بهره برداری از طرح  های روستایی و عشایری استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار