استاندار:

۹۷۹ طرح ویژه دهه فجر در سیستان وبلوچستان آماده بهره برداری است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۹۷۹ طرح عمده با افزون بر چهار هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال (۴۶۴ میلیارد تومان) اعتبار در این استان اجرا شده و آماده بهره برداری به مناسبت ایام الله دهه فجر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت:۹۷۹ طرح عمده با افزون بر چهار هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال (۴۶۴ میلیارد تومان) اعتبار در این استان اجرا شده و آماده بهره برداری به مناسبت ایام الله دهه فجر است.

محبی ادامه داد: این آمار در مقایسه با طرح‌های راه اندازی در دهه فجر سال گذشته در این استان از لحاظ تعداد ۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: از لحاظ فراوانی تعداد طرح‌های قابل افتتاح در سیستان و بلوچستان ویژه دهه فجر بیشترین سهم مربوط به حوزه برق با ۲۴۸ طرح و از لحاظ اعتباری بیشترین فراوانی مربوط به حوزه راه و حمل و نقل با اعتبار بیش از هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال (۱۲۸ میلیارد تومان) است.

وی با تفکیک طرح‌های آماده راه اندازی در دهه فجر امسال گفت: در حوزه راه و حمل و نقل در سیستان و بلوچستان ۵۸ طرح با ۲۷،۶۸ درصد از مجموع کل اعتبارات افتتاح می‌شود که بهسازی و روکش سطحی مسیر ایرانشهر - بم و روکش آسفالت گرم بزمان - دلگان از مهمترین آنهاست.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ طرح در حوزه برق با هزینه کرد ۱۴،۷۱ درصد از مجموع کل اعتبارات و بیش از ۴۰ طرح در حوزه مسکن با هزینه کرد ۱۲،۱۸ درصد اعتبارات در استان برای افتتاح در دهه فجر آماده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه آب استان ۱۳ طرح که مهمترین آن‌ها عملیات اجرای خطوط انتقال و ساخت مخزن سه هزار مترمکعبی و شبکه توزیع روستا‌های مجتمع دشت سوران و عملیات تکمیلی اجرای خط انتقال آب سرکهوران از مجتمع غرب و شرق بمپور است در این ایام افتتاح می‌شود.

محبی تصریح کرد: در حوزه شهرداری‌های استان در دهه فجر امسال ۱۷۷ طرح شامل بهسازی معابر و ساخت بوستان، در حوزه جهاد کشاورزی ۱۲۹ طرح شامل ساخت استخر و چاهک‌های کشاورزی و در حوزه بهداشت و درمان نیز ۳۰ طرح شامل پایگاه‌های سلامت شهری و روستایی، کلینیک ویژه بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ایرانشهر و بلوک زایمان بیمارستان محمدرسول الله (ص) نیکشهر به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین در حوزه نوسازی مدارس بیش از ۷۰ طرح، حوزه منابع طبیعی ۱۲۹ طرح، حوزه بنادر و دریانوردی چهار طرح، حوزه آموزش عالی پنج طرح، بخش خصوصی ۶ طرح، صنعت ۱۵ طرح، حوزه فرهنگی ۴۳ طرح، دهیاری‌ها ۷۵ طرح، ورزش سه طرح، حوزه اجتماعی ۲۶ طرح از جمله مرکز توانبخشی اوتیسم ایرانشهر و در حوزه شیلات ۱۲ طرح از جمله ساخت استخر پرورش ماهی ویژه این ایام در استان افتتاح می‌شود.

 سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع و ۱۹ شهرستان پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با نگاه ویژه دولت به عمران و توسعه آن در مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر و هفته دولت شاهد افتتاح طرح‌های فراوانی در این نقطه از ایران اسلامی هستیم.

انتهای پیام/ع

افتتاح چندین  طرح ویژه دهه فجر در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار