حکم آیت‌الله عیسی قاسم، سوء استفاده از سیستم قضایی است

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین ­حکمی را که روز گذشته دیوان عالی بحرین در خصوص آیت‌الله عیسی قاسم صادر کرد، نشانگر چگونگی سوءاستفاده حیله‌گرانه از سیستم قضایی در بحرین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین گفت: ­حکمی که امروز دیوان عالی بحرین در خصوص آیت الله عیسی قاسم صادر کرد به وضوح نشانگر چگونگی سواستفاده حیله گرانه از سیستم قضایی در بحرین است چرا که شاهدیم شأنی مذهبی که هم در سطح بین المللی و هم در قوانین بحرین به رسمیت شناخته شده را نقض کرده است.

وی در ادامه افزود: دادستانی بحرین حتی یک دلیل قانع کننده قوی در این قضیه نتوانسته ارائه کنه، همچنین دادستانی نتوانسته برای این قضیه بستری را که مطابق با موازین بین المللی حقوق بشری باشد فراهم کند. تمامی اقداماتی که حضرت آیت الله عیسی قاسم در خصوص این امر (جمع آوری وجوهات خمس) انجام داده اند تماما و صد در صد قانونی بوده است، اما نظام بحرین از سوی این محاکمه خواسته تا به مرحله‌ای جدید تحت عنوان «جرم شناختن عملِ آزادانه به فرائض دینی» ورود نماید.

باقر درویش تاکید کرد: همچنین طبیعتا نظام از این طریق عقاید و شؤونات مذهبی را که تاریخچه آنان حتی به پیش از ایجاد دولت مدرن و پیدایش خانواده‌ی حاکم (آل خلیفه) در بحرین بر می‌گردد هدف قرار داده است. در حالیکه قانون بحرین مساحتی را برای به رسمیت شناختن این عقاید و باور‌ها تعریف نموده است. همچنین نظام بحرین امروز از طریق چندین اقدام دیگر نیز از سیستم قضایی برای انتقام‌جویی از مخالفان خود سواستفاده نموده و بهره برداری کرده است.

وی گفت: در این راستا حکم اعدام صادره علیه «ماهر الخباز» (از جوانان شیعه) را تایید نموده است، در حالیکه ماهر الخباز تحت شکنجه‌های شدید (برای اقرار به اعتراف) بوده است و این مطلب را گزارشگران سازمان ملل نیز تایید نموده اند. همچنین نظام امروز گروهی از شهروندان (شیعه) را به طور خودسرانه و به جبر از بحرین تبعید نموده است.

انتهای پیام/

واکنش انجمن حقوق بشر بحرین به ­حکم صادره در خصوص آیت الله عیسی قاسم 

برچسب ها: بحرین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار