عضو شورای شهر بروجرد مطرح کرد؛

وجود نیروهای مازاد در شهرداری بروجرد اختلاسی مستمر است

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: وجود نیرو‌های مازاد در شهرداری بروجرد را می‎توان به اختلاسی مستمر در این نهاد تعبیر کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  اشرف چگنی گفت: جذب نیرو‌های مازاد و تزریق آن‌ها به بدنه شهرداری بروجرد در عمر کاری شورای سوم شهر به عاملی ریشه‌ای برای مشکلات این نهاد تبدیل شده است.

وی افزود: بر اساس چارت سازمانی شهرداری بروجرد نباید بیش از ۸۰۳ نیرو داشته باشد، حال آنکه این نهاد هم اکنون یک‎هزار و ۴۰۰ نیرو دارد که پرداخت حقوق و مزایای کاری آنان ماهانه مبالغ قابل توجهی می‎شود.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد تاکید کرد: از سویی نباید فراموش کرد که حقوق معوق نیرو‌های شهرداری مربوط به عمر کاری شورای پنجم نیست، بلکه به زمان شورا‌های سوم و چهارم برمی‎گردد.

چگنی با اشاره به برنامه‎های شورای شهر برای پرداخت حقوق و کاستن از مشکلات شهرداری بروجرد بیان کرد: در مدت زمان ۷ ماهه اداره شهرداری با سرپرستی غلام عباس یاراحمدی ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به درآمد‌های این نهاد افزوده شده که این خود گواه تاثیر برنامه‎های شورا برای افزایش منابع درآمدی شهرداری است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته پرداخت چند ماه از حقوق نیرو‌ها با دریافت وام از سوی شهرداری انجام شد که هم اکنون ماهانه ۸۵۰ میلیون تومان بابت اقساط آن پرداخت می‎شود.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: با اتمام اقساط این تسهیلات طی ماه‎های اخیر و در سال ۹۷، ماهیانه پرداخت مبلغ قابل توجهی از روی دوش این نهاد برداشته شده و به افزایش منابع مالی آن کمک می‎کند.

چگنی تاکید کرد: همچنین در نظر است که تعدادی از نیرو‌های در آستانه بازنشستگی شهرداری بازنشسته شوند که این خود به سبک‎سازی بدنه این نهاد و کاهش هزینه‎های آن کمک می‎کند.

وی وصول مطالبه ۷ میلیارد تومانی شهرداری از ادارات و سازمان‎ها را یکی دیگر از برنامه‎های شورا برای تقویت بنیه مالی شهرداری دانست و افزود: از سویی مشمولان جریمه ماده ۱۰۰ باید با پرداخت بدهی‎های خود به شهرداری، زمینه را برای افزایش منابع درآمدی آن فراهم کنند.

عضو شورای شهر بروجرد بر ضرورت شفاف‎سازی سهم شهرداری از ارزش افزوده مالیات‎های اداره دارایی تاکید و اظهار کرد: با وجود تقاضا‌های مکرر در خصوص شفاف‎سازی سهم این نهاد از این محل، تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: تحقق اهداف یاد شده نقش موثری در کاهش هزینه‎ها و افزایش منابع مالی و درآمدی شهرداری داشته و علاوه بر کمک به پرداخت حقوق معوق نیروها، این نهاد را در اجرای برنامه‎های خدماتی و عمرانی آن یاری می‎رساند.

انتهای پیام/د

وجود نیرو‌های مازاد، اختلاسی مستمر در شهرداری بروجرد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.