هلال احمر صف اول خدمت، در گرفتاری ها و بحران های مردم است

مدیرکل حوزه استانداری کرمان در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از خدمات ارزنده جمعیت هلال احمر در زلزله‌های اخیر راور و کوهبنان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیرکل حوزه استانداری حجت الاسلام محمد محمود آبادی گفت: نیروهای هلال احمر، خادمین حوزه امینت و آرامش زندگی نیازمندان و آسیب دیدگان در زمان حوادث هستند.


وی با اشاره به دشواری وظایف و خدمات هلال احمر افزود: در نگاه اول شاید خدمات این جمعیت سهل الوصول به نظر برسد، اما با دیدگاه عمیق و تخصصی به عملکرد و چگونگی برنامه ریزی های قبل، حین و بعد از حادثه به استاندارد و علمی بودن آموزه های امدادی در زمان بحران و حوادث، جهت جلوگیری از افزایش تلفات جانی پی خواهیم برد.


وی با اشاره به سابقه طولانی جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ اظهار کرد: ماموریت سخت و دشواری بر عهده امدادگران و داوطلبان این نهاد مردمی قرار داده شده است، اما همچنان شاهد حضور پیوستن نیروهای داوطلبانه مردمی به جمعیت هلال احمر هستیم.


وی هلال احمر را صف اول خدمت رسانی در گرفتاری ها و بحران های مردم معرفی کرد و افزود: خدمات شبانه روزی امدادگران برای خدمت به مردم آسیب دیده از حوادث بهترین اجر مزد معنوی در نزد خداوند دارد.


محمودآبادی به آسیب های روحی و روانی حادثه دیدگان بعد از بحران و حوادث ناگوار اشاره کرد و افزود: هم اکنون شاهد پیامدهای ناشی از آسیب های روحی و روانی بعد از جنگ و زلزله های بزرگ هستیم که باید در کنار امر امدادونجات این مسئله مهم را نیز جدی گرفت.


وی آسیب های روحی و روانی را اساسی ترین و ریشه دارترین مسئله در زمان بعد از بحران معرفی کرد و افزود: حضور تیم های حمایت های روانی در اولین روزهای بعد از حادثه در مناطق آسیب دیده بسیار الزامی و ضروری است.


مدیرکل حوزه استانداری در پایان یادآور شد: امدادرسانی یک خدمت شیرین است و شیرینی این کار بعد از حادثه، آرامش مردم است که با زحمات نیروهای هلال احمر به ثمر نشسته است.

انتهای پیام/ی

لزوم آمادگی در برابربحران ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار