فعالیت 25 گروه همیار زنان در سطح استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 25 گروه همیار زنان در سطح استان اردبیل فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت 25 گروه همیار زنان در سطح استان افزود: این گروه‌ها که در راستای کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار و بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها راه‌اندازی شده با افتتاح گروه همیار زنان شهرستان گرمی در دهه فجر تعداد آنها به 26 گروه افزایش یافته و زمینه اشتغال برای 181 نفر نیز ایجاد می‌شود.

وی از بهره‌برداری از برنامه تامین مالی خرد به ظرفیت 150 گروه خودیار در شهرستان ­های بیله‌سوار و گرمی خبر داد و افزود: توسعه کسب و کار خرد با استفاده از روش بانکداری پیوندی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی خانواده­های روستایی از مهمترین اهداف این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: این برنامه که به صورت اجتماع‌محور اجرا می‌شود تا کنون توانسته دو هزار و 867 نفر عضو فعال را در قالب 176 گروه خودیار ساماندهی کند که امیدواریم با اجرای موفق این طرح زمینه‌ساز توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی اعضا شویم.

ستاری احداث مسکن برای مددجویان تحت پوشش این نهاد را از مهمترین اولویت‌ها دانست و اظهار کرد: در همین راستا امسال 46 واحد مسکونی آماده و تحویل مددجویان هدف شده است و در ایام‌الله دهه فجر امسال نیز 102 واحد دیگر برای تحویل به مددجویان آماده شده که به آنها واگذار می شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از بهره‌برداری از 20 مهد کودک در سطح استان اردبیل در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 364 مهد کودک فعالیت کرده و اقدام به ارائه انواع خدمات آموزشی، تربیتی و غیره به بیش از هشت هزار و 437 کودک می‌کنند.

وی از افتتاح  مرکز توانبخشی کودکان اوتیسم در اردبیل خبر داد و افزود: افتتاح مرکز مشاوره ژنتیک در اردبیل، افتتاح چهار مرکز روانشناختی در استان، راه‌اندازی مرکز روزانه سالمندان در مشگین‌شهر و بهره‌برداری از پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان بیله‌سوار از دیگر پروژه‌هایی بوده که در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اردبیل انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

واگذاری بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در اردبیل

 

 

برچسب ها: خانواده ، اشتغال ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.