شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برنامه بلندمدت وزارت ارشاد، کمک به پیشرفت تئاتر در شهرستان‌هاست

مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفت: در وزارت ارشاد، برنامه ریزی شده است که تئاتر ما فراتر از تهران پیش برود و از استعدادهای شهرستانی هم استفاده شود.

برنامه بلندمدت وزارت ارشاد، کمک به پیشرفت تئاتر در شهرستان‌هاستمهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه سی و ششمین دوره جشنواره تئاتر فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهداف بلند مدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه ریزی هایی انجام شده است که باعث می شود تئاتر ما فراتر از تهران پیش برود و از استعدادهای شهرستان ها هم استفاده شود. اگر این اتفاق رخ دهد باعث می شود که تئاتر ایران پیشرفت و توسعه پیداکند.

وی در خصوص حواشی جشنواره تئاتر فجر امسال بیان کرد: وجود حواشی در هر دوره از جشنواره طبیعی است. خوشبختانه این دوره حاشیه زیادی نداشتیم. به نظرم حاشیه لازمه جشنواره تئاتر است؛ چرا که این هنر، هنر زنده است. اما با همه حاشیه ها، اتفاقات جشنواره سی و ششم قابل قبول بود و با استقبال خوب مخاطب مواجه شد. فکر می کنم که این دوره نمایش ها در بخش های مختلف و با مضامین گوناگون به خوبی روی صحنه رفتند. به ویژه تئاتر خارج از صحنه که با استقبال مردم مواجه شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد افزود: در چند دوره اخیر و به ویژه این دوره از جشنواره، نمایش ها به نوعی مرور تئاتر یک سال اخیر بود. در واقع آنچه روی صحنه رفت، از اجراهای عمومی سال گذشته بود و بخش کمی از نمایش ها پس از اجرا در جشنواره، اجرای عمومی خواهند داشت.

شفیعی در خصوص اتفاق ویژه این دوره جشنواره تئاتر اظهار کرد: اتفاق این دوره جشنواره، حضور پر رنگ هنرمندان از نقاط مختلف کشور بود. حتی برخی از نمایش های بخش شهرستان ها در بخش های مهم مانند بین الملل هم حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: جشنواره فجر ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار