مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد;

بهره برداری از 21 طرح منابع طبیعی در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : 21 طرح عمرانی این نهاد با صرف 67 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان این طرح ها را شامل 2 بخش بیابانی و آبخیزداری اعلام کرد و گفت : طرح های آبخیزداری در هشت شهرستان این استان 49 هزار مترمکعب مانند احداث بندهای سنگ و ملات انجام شده است.

وی اظهار داشت : از مجموع طرح های آماده بهره برداری، 9 طرح مربوط به بیابان زدایی است که در یک هزار و 380 هکتار از عرصه های بیابانی سمنان اجرا شده است.

حیدریان تصریح کرد: طرح های بیانزدایی در هفت شهرستان‌ استان اجرایی می‌شود و در مهدیشهر به دلیل نبود عرصه های بیابانی طرحی در این حوزه اجرا نشده است.

وی تصریح کرد : هدف از اجرای این طرح‌ها حفظ منابع پایه آب و خاک، توسعه اقتصادی، اجتماعی، بهبود اقتصاد بهره‌برداران و کمک به ایجاد رونق در بخش کشاورزی استان سمنان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد : کمربند حفاظتی، جنگل کاری و توسعه درختکاری، ایجاد بوستان روستایی، تولید نهال، احداث پارک جنگلی با مشارکت شهرداری ها، طرح ترسیب کربن، مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود از طرح‌های عمرانی این اداره کل است که درحفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و توسعه پایدار تاثیرگذار است.

حیدریان اضافه کرد : امسال با توجه به راهبردهای اقتصاد مقاومتی، کاشت باریجه در پنج هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان پیش از زمان تعیین شده انجام شده است.

انتهای پیام / ه

کاشت باریجه در پنج هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار