استاندار گیلان خبر داد؛

برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری گیلان

استاندار گیلان گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گیلان در حوزه گردشگری سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز در نشست مشترک کمیته‌های تخصصی توسعه منظومه گردشگری، توسعه گردشگری دریایی و برندسازی خوراک و پوشاک گیلان از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه گردشگری در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: بخش اعظمی از مشکلات اشتغال استان تنها با توجه به بخش گردشگری قابل حل است.

وی در این نشست که صبح امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، گردشگری را محور اصلی و مهم توسعه استان برشمرد و افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های استان در جهت توسعه بخش گردشگری بهره گیریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه رویکردی که در بخش گردشگری استان برآن تأکید داریم رویکردی متناسب با ظرفیت و استعداد گیلان است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده در بخش گردشگری بیشتر در جهت رونق اقتصادی، اشتغالزایی و استفاده از مواهب طبیعی است.

سالاری بر ضرورت بررسی و تعیین دقیق نقاط گردشگری و همچنین مدون کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در این بخش تأکید کرد و گفت: باید با مشخص کردن فرصت‌های گردشگری و معرفی آن به سرمایه‌گذاران زمینه توسعه این بخش را فراهم کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور از قول مساعد دکتر جهانگیری جهت افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی تسیهلات اشتغالزایی روستایی در بخش گردشگری استان خبر داد و افزود: شرایط خوبی در بخش توسعه گردشگری استان فراهم شده که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره گیریم.

سالاری بر لزوم تهیه کتابچه‌ای از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش گردشگری تأکید و خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغالزایی روستایی در حوزه‌هایی اختصاص داده شود که درآمدزایی برای مردم در پی داشته باشد.

وی توسعه گردشگری را موجب رونق استان، توسعه اشتغالزایی و همچنین حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: در تالاب و آب‌بندان‌های بزرگ می‌توان تسهیلاتی را برای ساخت ساز‌های خدماتی و پذیرایی شناور، اختصاص داد.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت گردشگری کشاورزی در روستا‌ها اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشاورزی روستایی و پیوند زدن آن به گردشگری می‌توان زمینه توسعه این بخش را فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین توسعه گردشگری دریایی را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و تصریح کرد: نقاط مستعد در جهت توسعه گردشگری و گشت‌های دریایی شناسایی و معرفی شود.

 

انتهای پیام/ع

 

برپایی همایش حوزه گردشگری گیلان در اردیبهشت ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.