راديو انقلاب تصويری می‌شود

تدارک برنامه های «راديو انقلاب» به صورت تصوير‌ی يكی از مهم ترين برنامه‌های صدای مراكز استان‌ها در دهه فجر خواهد بود.

راديو انقلاب تصويری می‌شودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ تدارک برنامه های «راديو انقلاب» به صورت تصوير‌ی يكی از مهم ترين برنامه‌های صدای مراكز استان‌ها در دهه فجر خواهد بود.

وحید كمالی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار كرد: بر این اساس صدای مراكز استان‌ها برنامه‌های متنوعی را برای این ایام تدارك دیده‌اند كه مهم ترین آن ها، راه‌اندازی «رادیو انقلاب» است.

وی افزود: «رادیو انقلاب» با نشان و آرم معین و هماهنگ به مراكز استانی ابلاغ شده است و برنامه‌های آن از 12 بهمن‌ و همزمان با ساعت ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی پخش می‌شود.

مدیركل صدای استان‌ها با بیان اینكه «رادیو انقلاب» به صورت تصویری یا همان رادیونما تدارك دیده شده است، گفت: استفاده از تصاویر تولیدی خبرنگاران و مخاطبان در این رادیونما در دستور كار قرار دارد.

وی ادامه داد: تولید آثار فاخر رادیویی برای پخش از صدای مراكز استان‌ها طی دهه فجر انقلاب هم جزو برنامه‌های این اداره كل محسوب می‌شود و بر همین اساس، 92 مستند و 99 مینی فیچر در كنار 66 نمایش رادیویی تولید شده است.

كمالی عنوان كرد: برگزاری «مسابقه انقلاب» در صدای مراكز استان‌ها از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده ویژه دهه فجر است؛ سوالات این مسابقه با استفاده از متون كتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی كه با همكاری مجمع ناشران انقلاب منتشر شده طراحی می‌شوند.

مدیر كل صدای استان‌ها با تاكید بر استودیوگریزی و ابلاغ این دستورالعمل به مراكز گفت: حضور در جشن‌های مردمی و گفت‌وگو با مردم شهرها و روستاهای مختلف استان‌ها، هدف از اجرایی شدن طرح استودیوگریزی است.

از ویژگی‌های این برنامه‌ها می‌توان به حضور مردم برای طرح مسائل و مطالبات و پاسخگویی مسئولان برای بیان عملكردها اشاره كرد.

كمالی با بیان اینكه تمام برنامه‌های ویژه دهه فجر مراكز رادیویی استانی دارای رویكرد اجتماعی، سرگرمی و فرهنگی هستند؛ عنوان كرد: افزایش امید در مخاطبان و تعاملی بودن برنامه‌ها، خصوصیت بارز مجموعه اقدامات صدای مراكز در فجر 39 خواهد بود.

مدیركل صدای استان‌ها به دیگر برنامه‌های رادیویی مراكز در ایام دهه فجر امسال اشاره كرد و گفت: «یك متن یك عكس» شامل خاطرات انقلابی ملت شریف ایران است كه به صورت تعاملی در رادیونمای مراكز روی آنتن می‌رود. به این ترتیب كه علاقمندان می‌توانند تصاویر خود از دوران مبارزات انقلابی را به رادیوهای استانی ارسال كنند و از این تصاویر در برنامه‌های رادیونما استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینكه در مراكز مختلف ساختارهای متنوعی برای تولید آثار فاخر در نظر گرفته شده است، افزود: ساخت برنامه های مستند و نمایشی از شخصیت‌های انقلابی هر استان هم در دستور كار قرار دارد. همچنین معاونت صدا با بیش از یكصد گروه برنامه‌ساز در سراسر كشور، راهپیمایی عظیم امسال را پوشش خواهد داد.

مدیركل صدای استان‌ها با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده برای تعامل رادیوهای استانی با یكدیگر و شبكه‌های سراسری ادامه داد: در مجموع و با استفاده از ظرفیتی كه برنامه‌های دهه فجر امسال ایجاد می‌كنند، عملا وارد فاز اجرایی بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم شد كه به مدت یك سال و تا فجر 97 ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رادیو ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.