تعطیلی جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی در شهرستان خلخال

فرماندار شهرستان خلخال گفت: در راستای پیشگیری از افت فشار گاز در منطقه جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی شهرستان خلخال به طور موقت تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی ،فرماندار شهرستان خلخال پیش از ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلخال اظهار داشت: در راستای پیشگیری از افت فشار گاز در منطقه جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی شهرستان خلخال تعطیل شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی این جایگاه‌ها موقتی است، گفت: این تصمیم شورای مدیریت بحران به دنبال افزایش مصرف گاز و احتمال افت فشار گاز بوده که با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش دما جایگاه‌های سی.ان.جی شهرستان به فعالیت خود ادامه خواهند دارد.

بابایی با اشاره به تداوم دمای 20 درجه سانتیگراد زیر صفر در سه روز گذشته در خلخال بیان کرد: در سه روز گذشته شاهد یخبندان و سرمای شدید در منطقه بودیم که با وجود این و افزایش مصرف گاز با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی انجام شده هیچ گونه قطعی گاز در شهرستان نداشته‌ایم.

فرماندار شهرستان خلخال با تاکید بر آمادگی ستاد مدیریت بحران در قالب کارگروه‌های تخصصی برای مواجهه با بحران‌های احتمالی ناشی از تداوم سرما و یخبندان در خلخال افزود: انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته و در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

وی با اشاره به تامین گاز شهرستان خلخال از دو خط انتقال 20 اینچی و هشت اینچی و از دو خط انتقال اصلی گاز کشور تصریح کرد: حتی اگر شاهد افت فشار گاز در شهرستان باشیم اما تلاش خواهیم کرد که گاز مشترکان خانگی قطع نشود و در صورت نیاز نسبت به قطعی گاز واحدهای پرمصرف و واحدهای صنعتی اقدام خواهیم کرد.

بابایی اظهار کرد: در راستای مواجهه با مشکلات ناشی از قطعی گاز تجهیز واحدهای نانوایی به سیستم‌های دوگانه سوخت در دستور کار بوده که در این راستا تاکنون 50 واحد نانوایی به سیستم دوگانه‌سوز حرارتی تجهیز شده تا در مواقع افت فشار گاز بتوانند خدمات‌رسانی کنند.

فرماندار شهرستان خلخال از افزایش دمای هوا در شهرستان در روزهای آینده خبر داد و گفت: با این وجود دمای هوا در سطح شهرستان همواره زیر صفر درجه خواهد بود و آمادگی لازم و کافی را برای این شرایط در سطح شهرستان داریم.

 

انتهای پیام/ع

تداوم سرما و یخبندان در خلخال

 

برچسب ها: آب و هوا ، برف و کولاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.