استاندار قم مطرح کرد؛

جذب سرمایه گذاران به قم ازاقدامات مهم برای کاهش نرخ بیکاری

صادقی گفت:باید بخش‌های غیردولتی را برای سرمایه گذاری در استان قم مطمئن کنیم تا بتوانیم بر مشکل بیکاری در استان فائق بیاییم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدمهدی صادقی ،استاندارقم،با اشاره به فرارسیدن سالروز انقلاب اسلامی اظهار کرد: 40 سالگی انقلاب بلوغ و حرکت آن به سوی تعالی را نشان می‌دهد و انقلاب ما یک انقلاب الهی است و یک تمدن جدید را به دنیا عرضه کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران دشمنانی را با ماهیت‌های مختلف دارد، این دشمنان تلاش می‌کنند تا مانع از این شوند که فکر جدیدی از سوی انقلاب اسلامی ایران به دنیا عرضه شود.

استاندار قم افزود: اگر قدرت تشخیص درست در موقعیت‌های تاریخی را داشته باشیم، می‌توانیم با دادن کمترین هزینه، بیشترین بهره برداری سیاسی و اقتصادی را داشته باشیم، در این راستا شناخت حوزه خودی و شناخت دشمن یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید به دنبال آن باشیم.

صادقی با اشاره به ضرورت داشتن نگاه اقتصادی در زمینه مصرف آب در استان قم اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی در کشور و استان در سال جاری، باید مساله صرفه جویی در مصرف آب در استان قم جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: آمار افراد بیکار در استان قم حدود 42 هزار نفر است، در سال 95 میانگین نرخ بیکاری در کشور 12.4 درصد و میانگین نرخ بیکاری در استان قم 11.2 درصد بود، امسال نرخ بیکاری در استان به 10.2 درصد رسید و رتبه استان قم در زمینه نرخ بیکاری در کشور 12 است.

استاندار قم افزود: یکی از اقدامات محوری برای کاهش نرخ بیکاری در استان، تلاش برای جذب سرمایه گذاران به قم است، باید بخش‌های غیردولتی را برای سرمایه گذاری در استان قم مطمئن کنیم تا بتوانیم بر مشکل بیکاری در استان فائق بیاییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختلاف نظری بین مدیران استان قم در زمینه عبور قطار سریع السیر تهران-اصفهان از داخل شهر قم وجود ندارد، برای عبور این قطار از داخل این شهر تلاش می‌کنیم و جزئیات عبور این قطار از داخل شهر قم در حال بررسی است.

انتهای پیام/ح

استان قم در رتبه 12 بیکاری در کشور/بررسی عبور قطار سریع السیر از داخل شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار