در گفتگوی 18:30 مطرح شد:

ضرورت مدیریت مصرف انرژی در روزهای سرد سال/افزایش 20 درصدی مصرف گاز طی هفته گذشته

مدیر ایمنی شرکت ملی گاز  گفت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی امروز به  573 میلیون متر مکعب رسیدکه طی هفته گذشته  بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یزدی معاون مدیریت مصرف توانیر در برنامه گفتگوی 18:30 در خصوص مصرف انرژی در روزهای سرد سال گفت:80 درصد از نیروگاه ها با سوخت  فسیلی کار می کنند که  آلایندگی بشتری نسبت به سوخت گاز دارد ؛ هرچه مصرف خانگی برق کمتر باشد میزان مصرف سوخت فسیلی نیز کمتر خواهد شد و این امر در کاهش آلودگی هوا موثر است.

وی در خصوص مدیریت مصرف برق اظهار داشت: مشترکان می بایست از وسائل برقی با راندمان بالا که برچسب انرژی مطلوبی دارد استفاده کنند.
یزدی ادامه داد: همچنین وعایق بندی در و پنجره منازل وادارت می تواند از هدر رفت انرژی جلوگیری کند. 

وی در خصوص علت قطعی برق در زمان بارش برف توضیح داد:کابل های برق اکثرا هوایی است در زمان بارش برف در شبکه های توزیع و فوق توزیع دچار حوادثی شدیم که بیشتر ناشی از شکستن درخت ها و آسیب به کابل ها بود.

این مقام مسئول افزود:در 24 ساعت بارش برف تهران کمتر از یک درصد از مشترکان برق نداشتند که با تلاش همکاران این مشکل مرتفع شد.
وی در خصوص راهکارهای مناسب  برای پیشگیری از بروز بحران در چنین شرایطی گفت:اقداماتی در طول سال برای به  حداقل رساندن خاموشی کل شبکه برق کشور انجام می شود و در مورد مشکلات چند روز گذشته رایزنی شده تا شاخه زنی و هرس درخت ها در نزدیکی شبکه برق انجام گیرد تا از بروز حوادث اینچنینی جلوگیری شود.

یزدی در خصوص مدیریت مصرف برق تاکید کرد:استفاده از روشنایی با لامپ های  ال ای دی که یک دهم مصرف لامپ رشته ای و یک سوم مصرف لامپ های کم مصرف را دارد باید بیش از پیش در بخش خانگی و ادارات رواج پیدا کند.

مصرف گاز بخش خانگی به 573 میلیون متر مکعب رسید

در ادامه گزارش یوسفی پور مدیر ایمنی شرکت ملی گاز  اظهار داشت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی امروز به  573 میلیون متر مکعب رسید که ز هفته گذشته  بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی گفت:صرفه جویی که با کاهش 2 درجه دمای منزل در مصرف گاز صورت می گیرد ،می تواند مصرف گاز یک استان را تامین کند.

یوسفی پور تصریح کرد:دمای آسایش خانه بین  18 تا 21 درجه است و یک درجه کم و زیاد تاثیری در آسایش ندارد.

مدیر ایمنی شرکت ملی گاز  گفت:اکنون مشکلی برای تامین گاز در بخش خانگی نداریم اما وقتی مصرف زیاد می شود مجبور می شویم از مصرف گاز نیروگاه ها بکاهیم.

وی افزود:کاهش یک تا 2 درجه ای دمای منازل، معادل یک پالایشگاه می تواند صرفه جویی داشته باشد و به صنعت گاز اجازه می دهدبه نیروگاه ها گاز برساند و  نیروگاه ها در مدار تولید باشند  که این امر رشد و توسعه صنعت گاز را به دنبال دارد.

مدیر ایمنی شرکت ملی گاز در پایان در خصوص مسایل ایمنی گفت: در روزهای سرد سال لازم است افرادی که از بخاری استفاده می کنند دودکش و لوله بخاری را چک کنند همچنین در صورتی که وسایل گرمایشی ، پکیج و بخاری در منزل است لازم است تا تهویه هوا صورت گیرد و تمام در و پنجره ها عایق نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار