معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل؛

پیشگیری از جرائم از اولویت اصلی و اساسی برخوردار است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت:در کنار برخوردهای شدید و قانونی با انواع جرائم در سطح استان، پیشگیری از جرائم از اولویت اصلی و اساسی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: در کنار برخوردهای شدید و قانونی با انواع جرائم در سطح استان، پیشگیری از جرائم از اولویت اصلی و اساسی برخوردار بوده و تلاش می‌کنیم تا با همکاری و مشارکت با دستگاه‌های مختلف و مرتبط در راستای کاهش جرائم در سطح استان به ویژه جرائم خشن اقدامات لازم با انجام دهیم تا از گسترش این آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای علمی و کاربردی در راستای کاهش جرائم در استان گفت: در صورتی که برنامه‌ریزی لازم و جامعی در راستای کاهش این آسیب‌ها با اقدامات و راهکارهای پیشگیرانه انجام نشود شاهد تبعات سوء و زیان‌باری در سطح جامعه می‌شویم که جبران آن شاید غیرممکن باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود:براساس تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در محاکم قضایی چهار آسیب خشونت، طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد آسیب‌های اولویت‌دار در استان اردبیل شناسایی شده‌اند.

خدادادی میزان جرائم خرد خشن را بیش از جرائم دیگر در سطح استان اردبیل دانست و تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بروز و افزایش این نوع جرائم در سطح استان بوده‌ایم که باید تلاش شود با اقدامات فرهنگی در راستای کاهش این نوع جرائم در استان گام های اساسی برداشته شود.

وی ریشه جرائم خشن را پدیده‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: با توجه به این امر می‌توانیم با آموزش‌های عمومی و فرهنگی در راستای کاهش این گونه جرائم گام برداریم که در این زمینه نهادهای فرهنگی و به ویژه روحانیون از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و انتظار می‌رود در منابر و مساجد در مورد چنین جرائمی مطالبی ارائه دهند.

انتهای پیام/ح

خشونت، طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد چهار آسیب شناسایی شده در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.