گفتگوی وزیر خارجه امارات و موگرینی درباره ایران

وزیر خارجه امارات و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات منطقه‌ای گفتگو کردند.

گفتگوی وزیر خارجه امارات و موگرینی درباره ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان -- وزیر امور خارجه امارات -- و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل درباره مسائل منطقه‌ای از جمله ایران، یمن، سوریه، لیبی و فرایند صلح خاورمیانه با یکدیگر گفتگو کردند.

بر این اساس، وزیر امور خارجه امارات با بخش اقدام خارجی اروپا برای افزایش همکاری‌های سیاسی در مسائل اصلی راهبردی و منافع دو جانبه، از جمله تسهیلات تجاری و تحقیقاتی، توافقنامه امضا کردند. این‌ها حوزه‌های کلیدی برای چشم انداز ۲۰۲۱ امارات برای افزایش رشد اقتصادی، تسریع تنوع اقتصادی و حرکت به سوی جامعه دانش بنیان به شمار می‌آیند.

افزون بر روابط دو جانبه، موگرینی و شیخ عبدالله درباره تازه‌ترین تحولات در منطقه از جلمه یمن، ایران، سوریه، صلح خاورمیانه (غرب آسیا) و لیبی گفتگو کردند. اوضاع ساحلی نیز در دیدار دو طرف مطرح شد که موگرینی از تعهد امارات برای کمک سی میلیون دلاری به نیرو‌های مشترک ساحلی و کنفرانس بین المللی در سطح بالا با موضوع ساحل در ۲۳ فوریه در بروکسل استقبال کرد.

انتهای پیام/

دیدار موگرینی و آل نهیان در بروکسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار