اوج گیری اختلافات «پنتاگون» و «ناتو» درباره شفافیت جنگ در افغانستان

سخنگوی ماموریت «حمایت قاطع» ناتو با رد موضع پنتاگون اظهار داشت: حمایت قاطع خواستار محرمانه شدن اطلاعات جنگ افغانستان نیست.

اوج گیری اختلافات «پنتاگون» و «ناتو» درباره شفافیت جنگ در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «تام گرسبک» سخنگوی ماموریت «حمایت قاطع» ناتو در افغانستان در واکنش به گزارش تازه اداره بازسی ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان مبنی بر پنهان کاری اطلاعات جنگ در افغانستان اعلام کرد که انتشار برخی اطلاعات جنگ افغانستان از جمله مناطق تحت کنترل دولت مرکزی و طالبان به دستور این نهاد ممنوع نشده است.

پس از گزارش «جان سپکو»، سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان، وزارت دفاع آمریکا توپ را در زمین ماموریت حمایت قاطع انداخت و گفت که این عدم شفافیت به درخواست نیروهای حمایت قاطع انجام شده و پنتاگون صلاحیت قانونی برای رد آن را ندارد.

گرسبک، سخنگوی ماموریت «حمایت قاطع» ناتو نیز با رد موضع پنتاگون اظهار داشت اظهارات سپکو به دلیل «سوء تفاهم» بر اساس «خطای اداری» بوده است و حمایت قاطع خواستار محرمانه شدن این اطلاعات نیست.

وی با بیان اینکه 30 درصد از مناطق افغانستان صحنه درگیری است تأکید کرد بر اساس ارزیابی این نهاد تا 17 اکتبر سال 2017 میلادی 56 درصد از ولسوالی های افغانستان تحت کنترل و یا نفوذ دولت مرکزی این کشور است.

کارشناسان معتقدند که بن بست جنگ آمریکا در افغانستان سبب افزایش اختلاف در بین اعضای ناتو شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار